Forum > Demolåtar
Sigmunds - I'm with you
Sigmunds:
Tokai:
Synes "Oh I'm with you" holder som refreng, men kan nok være at den trenger et stick eller noe for å bryte opp. Prøvde å skape litt omveksling ved 150 ved at orgelet kommer inn alene..
equality:
Saknar diskant säger du, hmm.. Gitarrsolot på slutet som gillas er nå kapat bort :), men jeg kanskje skal spille inn noe lignende tidligere i låten..
Takk båda for lyssningen, skal fundera mer mens jeg ser utover medelhavet med en ozo i handen B)
Dividend:
Den är bra. Lite lång dock.
Altsax:
Hjälp vilken bra låt!
Du kommer verkligen igenom!
:wub:
Det jag kom att tänka på är Leonard Cohan "Suzanne", och det har ju gått ganska bra för Leonard Cohan. Eller varför inte Nick Cave and the bad seeds, "Where the wild roses grow"
:rolleyes:
Vilken nivå på kritiken vill du ha?
Siktar du på perfektion eller är du nöjd med att ha lite kul
Till exempel, ibland sjunger du med brytning (låter lite norskt, men definitivt nordisk)
Men det spelar ju ingen som helst roll, låten är ju jättebra och din röst vacker, sången ren och klar iallafall - det är bara om du siktar på perfektion som några få ord behöver sjungas om.
Alltså tänkte jag hålla tyst om sådana petitesser såvida du inte siktar riktigt högt.
Undrar
Josef
Frasseman:
Skön låt! Jag tillhör dom som gillar när en ackordföljd tuggas om och om igen och det blir en högre intensitet efterhand, så känns det här i slutet, därför har jag inget problem med längden av det skälet, däremot tycker jag också att låten kanske kunde ha brutits upp genom att efter exempelvis "Ohh, Im with you"-frasen lägga in en sologitarr ungefär så som Dire Straits gör i Brothers in arms. Med risk då förstås för att låten skulle bli ännu längre.... :) Men det gör inte mig så mycket som sagt. Kanske kan du också använda orgeln lite mer, vad ska jag säga, arrat? Tex genom att lägga ackord under "Ohh, Im with you"-frasen för att markera ut denna lite starkare. Ja, det är små invändningar, tycker om att lyssna på låten så här en lugn sommarmorgon.
Rattlesnake:
Jag kommer att tänka på "Wicked Game" när jag hör denna. Bra sång, personligt. Tycker att uttalet är neutralt nog, det kanske finns men jag störs inte av någon brytning.
Jag hittar en del som (jag tycker) kan göras bättre...
Tempot känns någon BPM för sakta, i första versen låter det som att du vill sjunga och spela snabbare än trumgrunden. Trummorna låter inte helt tajta, men de låter stundom som att de är spelade på ett akustiskt set, i andra stunden som färdiga beats från Ez vintage.
Jag tycker acken får för lite plats, den vänstra elgitarren för stor. Och basen tappar ton ibland, blir tyst när man förväntar sig en markering.
Lite dämpat sound över lag, jag tror det beror på att instrumenten du har valt saknar presence, inte att inspelningen eller mixen är dålig. Men acken borde ju ha lite skimmer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida