Forum > Färdiga produktioner

Asti, Plinka & Wernborg - You are not alone (färdig!)

<< < (3/16) > >>

Bribedant:

--- Citat från: Asti skrivet 17.06.2013, 18:48:14 ---Borde låten övergå i lite "ösigare" mot slutet?

--- Slut citat ---
Gammalt trick som alltid funkar. Vräk på, fejda ut

--- Citat från: Asti skrivet 17.06.2013, 18:48:14 ---Funkar det med alla underliga ljud?

--- Slut citat ---
Något lugnare och lite mindre, annars rätt ballt.

Som alltid väldigt snygg sound från din studio.

PS. världen bäst space beacon. Önskar jag kunde skriva en "Major Tom" låt runt detta sound.

:ph34r:  :D

Harmonica mike:
Cool låt Peter.

Men jag håller med Roffe,låt ET kontakten vara i början och slutet av låten.

I övrigt snyggt som tusan.

Mike

Sigmunds:
Bra låt, bra spelat, bra ljud!

Rymdlyden, tja.. den stör meg ikke, men synes heller ikke den tilfører låten så mye..
Koret som kommer inn blir litt for sterkt og varer for lenge, men det er min smak.. Jeg ville brukt en fløyte i stedet. Jeg liker orgelljudet, minner meg om 70-talls engelsk folk-/progrock, eksempelvis Genesis. Derfor tenkte jeg fløyte..

Asti:
Plinka - Roligt att du gillar låt och sång! Din idé om duett/stämsång med kvinnoröst låter intressant!
            Du är välkommen med förslag!  :)
Eddi - Jaså, inte stråkar? Hur låter en tjock kinamatta med rosa inslag?  :)
         Ska lyssna lite noggrannare och se om "kortvågsljudet" stör....
Jocke - Nej, man är tydligen inte ensam om denna titeln... :rolleyes:
Bribedant - Ja, ska nog ta och testa ett ösigare slut!
                 OK, du vill också minska ner på "UFO-ljuden"....
                 Roligt att du tycker soundet är bra!
                 Intressant ljudexempel - kanske skulle byggt låten runt det i stället.....
Harmonica mike - Vad kul att du tycker det låter snyggt!
Sigmunds - Gläder mig att du tycker låten är bra!
                 Bra att du säger till om kören, funderade på om den låg för högt!
                 Ska kolla om den behöver kortas ner också....
                 Jag har tyvärr inga bra flöjtljud och är väl inte heller speciellt förtjust i det, så kören får nog vara kvar.
                 Gillar också orgelljudet och har använt det rätt flitigt på de senare låtarna. Tycker det funkar bra ihop med akustisk gitarr.

Tack allihop för bra kommentarer och tips! Ni är tydligen överens vad gäller "rymdljuden", så där får jag minska ner en del.....
Ska nog också testa ett lite "ösigare" slut (kanske skulle konsultera bjurte och Perowitch som på Just Another tale... :rolleyes:)
Vore spännande att höra hur Plinka tänkt sig duett/stämsång.... Kanske lägga till ett piano, som någon föreslog...
/Asti

Plinka:
Jaha, åh...kul! Kanske hinner jag börja titta på det redan idag om jag har tur!
Återkommer  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion