Forum > Färdiga produktioner
Asti, Plinka & Wernborg - You are not alone (färdig!)
Asti:
Edit 2013-07-02: Har kollat och lyssnat ett antal gånger, men hittar inget mer att ändra, så jag lägger över den på färdiga nu!
Edit 2013-06-24: Wernborg fixade ett suveränt gitarrsolo till slutdelen! Lagom nivå? Kan låten anses klar?
Edit 2013-06-22: Har lagt på Plinkas sång vilket jag tycker lyfter låten. Är nivåerna på sången lagom?
Edit 2013-06-22: Har tagit bort "rymdljuden" från ett par partier, försökt variera trummorna,
samt utökat arret. Är upplägget bättre såhär? Behöver någon som fixar ett bättre solo i slutet! Ola/Bjurte/Wernborg - hjälp! :)
Väntar för övrigt på sånghjälp från Plinka....
Försökte göra något annorlunda, men det blev en ganska ordinär låt till slut... :wacko:
Har inte lagt så mycket tid på editering av t.ex trummor, men har några funderingar vad gäller arret:
Ska kören komma igen i slutpartiet? Borde låten övergå i lite "ösigare" mot slutet?
Funkar det med alla underliga ljud? :)
Titel: You are not alone
Artist: Asti, Plinka & Wernborg
Sång: Asti & Plinka
Gitarrsolo: Wernborg
Text & Musik: Asti
Längd: 4:08
År: 2013
Jocke:
Tycker partiet efter 85 är otroligt snyggt och vill höra det en gång till på slutet! :) Den där kortvågsradion vet jag inte riktigt vad den ska vara bra för...??? Annorlunda? Ja, det kan vara kul att göra något man inte brukar men för mig har den där Asti hittat ett helt perfekt format och ett eget uttryck som jag gillar och avundas! :)
/Jocke (medlem i fanklubben)
Tokai:
Det där som jag tror ska föreställa utomjordiska signaler funkar bra i början men ska nog inte komma tillbaka förrän i sluten och kanske lite varierat på nåt sätt.
Får lite deja vu på Major Tom med Bowie.
Ackordet vid 39 (och sen senare) är godis. Försökte plocka ut det men kom inte på vilket. En sån sak är 10 poäng hos mig.
Vid 70 ska trummorna in tycker jag eller lite svagt med hihat + nåt annat.
Tycker ett space-piano (t.ex ett reverbfyllt piano med flanger)skulle passa lite senare, som spelar enkla ackord, ton för ton i skalan. Ja, jag vet elguran gör det men för tunt.
Bra att du testar lite annorlunda men det krävs nog mer för att det ska bli det. Var modig! Du har ju din suveränitet i melodiskapandet, och den säkra sången, där har du din trygghet, borde vara fritt fram att skena lite :D
Roffe H:
Jättesnyggt Asti...en äkta "Astiproduktion". B) Sången är som vanligt skitbra, kören kan gott komma tillbaka igen i slutet. Håller med Tokai om de snygga harmisarna. Tycker inte de utomjordiska signaler ska ligga med mitt i låten, vill du ha dem med, i så fall i början och slutet. :)
/Roffe H
Asti:
Jocke - "Kortvågsradion" är 4 st FX synthljud, som jag tyckte lät lagom mystiskt ihop! :)
OK, så du vill alltså att det lite "ösigare" partiet återkommer mot slutet....
Jag blir smickrad av dina ord, men tycker inte du har anledning att avundas mig eller någon annan.
Tokai - Ja, det blir kanske lite för mycket "konstiga" ljud...?
Bowie är en trevlig referens! :) Ackordet är ett simpelt H7! :D
Så du vill att trummorna ska in lite tidigare...
Vet inte om ett piano skulle bli bättre än elgitarren, men kanske ett elpiano skulle förstärka...?
Jag är medveten om att slutresultatet inte blev så särskilt annorlunda, men det är lätt att
halka in på "upptrampade stigar" efter att ha börjat låtbygget på ett nytt sätt.
Roffe H - Roligt att du gillar prod, harmonier och sång! Jag håller nog med dig om att kören kunde återkomma!
Du vill också skära ner på ljudeffekterna...
Tack för era kommentarer! Ska ta en funderare på utvecklingen av låten.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida