Forum > Färdiga produktioner
Asti, Plinka & Wernborg - You are not alone (färdig!)
Asti:
--- Citat från: Altsax skrivet 19.07.2013, 12:33:37 ---Oj, den här har utvecklats åt ett helt annat håll än första gången jag hörde den.
Det som började som en skojsig utflippad sak med härligt spejsade ljud, är nu en vacker och känslosam kärleksballad. En av de vackraste kärleksballaderna jag hört i år
Orkar du göra en version till? Typ, "You are not alone RadioEdit"?
Griniga gubben vill ha inledning och "mitt i låten avbrott" med fiol / violin och eller tvärflöjt, istället för spejsljud.
--- Slut citat ---
Det gläder mig att höra att du tycker det är vackert! :)
Jag vill nog gärna ha kvar "spejsljuden", som utgjorde låtens huvudidé och gör den lite speciell....
Vill man att den ska ha ett mer konventionellt arr med stråkar skulle man ju kunna göra det,
men jag känner mig nöjd nu med låten som den är.
Men tack för dina tankar ändå!
/Asti
karl:
Nice Asti.... får mer Lennonvibes än Bowie och det är fina melodier bland harmonierna.
Allt gott karl B)
Asti:
--- Citat från: karl skrivet 20.07.2013, 22:53:59 ---Nice Asti.... får mer Lennonvibes än Bowie och det är fina melodier bland harmonierna.
Allt gott karl B)
--- Slut citat ---
Gläder mig att du hittar fina melodier! :)
Tack för feedback!
/Asti
spacetrucker:
Nu har jag lyssnat på denna nu ett antal gånger. Den är störtskön :wub:. Lite Moody Blues feeling.
Det enda jag inte är 100% förtjust i är virveln... :unsure:
// Space
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 22.07.2013, 19:28:22 ---Nu har jag lyssnat på denna nu ett antal gånger. Den är störtskön :wub:. Lite Moody Blues feeling.
Det enda jag inte är 100% förtjust i är virveln... :unsure:
// Space
--- Slut citat ---
Väldigt roligt att du gillar låten! Moody Blues brukar jag inte höra att mina låtar liknar,
men dom gjorde en del sköna låtar så det uppskattar jag! :)
Hör inte själv något konstigt med virveln, men du kan säkert det där bättre än mig!
Ska lyssna lite extra på den och se om det dyker upp något konstruktivt i min halvsenila skalle! :)
Tack för comment!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida