Forum > Färdiga produktioner
Divi, Marre, Cykeln - Med tanke på vad som saknas.. (In memoriam Larsson)
Dividend:
Hej ynot och cykeln, tack för raska svar!
Kommer upp en ny verre om en stund! Behöver ALL feed ni kan uppamma! Deadline typ på fredag kväll :)
--- Citat från: cykeln skrivet 22.05.2013, 23:23:23 ---Fint det här Per
Jag gillar mest när cellon kommer in och framåt
Av någon anledning gillar jag första versionen bättre - vet inte riktigt varför
Det är också mycket lägre volym på andra versionen
--- Slut citat ---
Det finns en sak som jag kommer på som är bättre med den första, där fanns inte cellopizzicaton. Tror de stör vid eventuell samtidig recitation, samtidigt har de en percussiv funktion som inte behövs då tempot varierar rätt mycket. Pizzicatona är borta, behåller dock cellospåret i övrigt. Det ska vara sparsmakat.
Fiolen är utbytt mot (sopran/alt)klarinetten, för den är enklare att få att låta realistisk. spelar nästan lika högt som fiol. Dessutom togs en dålig stämföring med fiolen/klarinetten från första verren.
Detta är kanske så intressanta skriverier för allmänheten, men bara för att uppmuntra dig att tänka igenom vad som gör att du tycker så. Du kanske somnade istället ;), men de utlänningar som jag snackat med har föredragit den senaste.
Kommer du på varför du gillar den första bättre så skriv! I PM eller här. Lite tidsbrist!
/Desperadon Per
--- Citat från: ynot skrivet 22.05.2013, 23:41:19 ---mycket väldignt d..la bra ..
Vackert vemod när det är som finast
--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar!
Marruschkka:
UPP med volymen på verre 2..outstanding :P
/Marre
Dividend:
Sista verren
(kompositionsmässigt) innan jag bestämmer mig för var det ska reciteras dikt av Stefan, där sänker jag dynamiken och kanske tempot. Funderar på sustainet på pianot, det tillför en del dissonans som kan vara positivt vid melankolisk musik. Kan lyfter på pedalen för ofta. (Skriver mest det här för att inte glömma själv :D )
Tog bort allra första verren. Alla jag frågat utanför KR (och MAria) tycker näst senaste var bäst hittintills. Bara cykeln som tycker annorlunda. :D
Vad säger ni om den här senaste versionen ovan (och sista kompositionsmässigt).
----------------------------------------------------
--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.05.2013, 23:56:56 ---UPP med volymen på verre 2..outstanding :P
--- Slut citat ---
Nu är det en version 3 med definitivt höjd volym! Hoppas inte är tyst nu :unsure: Tack "outstanding" :D Då får man hoppas att du tycker v3 (vC2)är bättre imorgon :lol:
pxm:
Jag lyssnade igenom de två sista versionerna och tycker att den sista versionen är den bästa......
mvh
cykeln:
Divi
Tog bort allra första verren. Alla jag frågat utanför KR (och MAria) tycker näst senaste var bäst hittintills. Bara cykeln som tycker annorlunda.
Jag vet!
Jag har nog en helt annan musiksmak än vad de flesta har.
I schlagerfestivalen senast tyckte jag att Frankrikes låt var överlägset bäst - ja på en annan verkshöjd om man så vill.
Den låten kom (tror jag) fyra från slutet! :ph34r:
Frågan är vilken slutsats man ska dra av det ... :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida