Forum > Färdiga produktioner
Divi, Marre, Cykeln - Med tanke på vad som saknas.. (In memoriam Larsson)
Dividend:
--- Citat från: pxm skrivet 23.05.2013, 10:16:47 ---Jag lyssnade igenom de två sista versionerna och tycker att den sista versionen är den bästa......
mvh
--- Slut citat ---
SKönt att höra! :)
--- Citat från: cykeln skrivet 23.05.2013, 10:19:00 ---Divi
Tog bort allra första verren. Alla jag frågat utanför KR (och MAria) tycker näst senaste var bäst hittintills. Bara cykeln som tycker annorlunda.
Jag vet!
Jag har nog en helt annan musiksmak än vad de flesta har.
I schlagerfestivalen senast tyckte jag att Frankrikes låt var överlägset bäst - ja på en annan verkshöjd om man så vill.
Den låten kom (tror jag) fyra från slutet! :ph34r:
Frågan är vilken slutsats man ska dra av det ... :unsure:
--- Slut citat ---
Frankrikes var det enda bidrag jag såg. Orkar inte med det där spektaklet. Så jag ger också Frankrike högst poäng :)
Light Head:
Riktigt vackert och ger utrymme för eftertanke!
Eventuellt lite aningens lång sustain på pianot. Inte så att det är illa,, mer att det hade varit intressant att höra lite kortare. Var kommer stycket att spelas upp? Finns det möjligen en egen akustik i lokalen som kan bidra till "sustain"?
Generellt tycker jag att frasering och komposition smälter ihop på ett väldigt bra sätt! Det är t.o.m. så att tystnaden när stycket är slut känns som om den tillhör,, (blev flummigt,, "tystnaden tillhör") Det jag försökte säga är att din komposition tar med mina tankar och känslor på en utmärkt resa och när vi kommer fram till stationen så känner jag nu-tiden rätt intensivt. hm,, blev ju ännu flummigare..
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 23.05.2013, 16:20:42 ---Riktigt vackert och ger utrymme för eftertanke!
Eventuellt lite aningens lång sustain på pianot. Inte så att det är illa,, mer att det hade varit intressant att höra lite kortare. Var kommer stycket att spelas upp? Finns det möjligen en egen akustik i lokalen som kan bidra till "sustain"?
Generellt tycker jag att frasering och komposition smälter ihop på ett väldigt bra sätt! Det är t.o.m. så att tystnaden när stycket är slut känns som om den tillhör,, (blev flummigt,, "tystnaden tillhör") Det jag försökte säga är att din komposition tar med mina tankar och känslor på en utmärkt resa och när vi kommer fram till stationen så känner jag nu-tiden rätt intensivt. hm,, blev ju ännu flummigare..
--- Slut citat ---
Jag vill ha lång sustain pga de lätta dissonanser som uppstår, låter melankoliskt. :)
Det kommer inte bli nåt naturligt kyrkoreverb, vad jag förstår.
Rolig läsning om dina intryck av stycket :)
Rattlesnake:
Gillar det jag hör. Melankolisk men ändå inte tung. Inte svårt att ta sig till melodin som porlar fram fint över en ackordslinga som andas lite Oxygen. Pianosustainet är nästan för mycket men håller sig på rätt sida. Låter väldigt realistiskt om allt.
Jag tror att stycket kommer att uppskattas så här.
Dividend:
Tack för godkännande! :) Vi kör på det här :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida