Forum > Färdiga produktioner

Divi, Marre, Cykeln - Med tanke på vad som saknas.. (In memoriam Larsson)

<< < (2/7) > >>

Dividend:
Jocke: Släng gärna upp något av dina fragment :) Tror aldrig KR haft ett Requiem på demoavdelningen :)

Jocke:

--- Citat från: Dividend skrivet 22.05.2013, 13:11:01 ---Jocke: Släng gärna upp något av dina fragment :) Tror aldrig KR haft ett Requiem på demoavdelningen :)

--- Slut citat ---

Tror jag avstår just nu... nötte det där i flera månader när jag förlorade min livskamrat för några år sedan... ska ta tag i det och göra en värdig version när jag pallar... det väcker mycket som jag faktiskt inte vill tänka på nu...^^

Dividend:
Jocke: Jag vet naturligtvis inget om ditt känsloliv rörande detta. Men ur stort lidande brukar ofta den största konsten uppstå. OCh det är märkligt att det är så. Jag menar inte att du ska ta tjuren i hornen. Men kanske kan ett schemalagt "filande" på requiemet, hjälpa till att bearbeta känslor, som gör dig starkare efteråt?

Fast vad vet jag. Jo, jag vet följande:
Ny verre här framåt kvällen!
Har förbättrat melodiken, speciellt i början, till det bättre (tycker jag). Om nån nytillkommen orkar så kan ju denne lyssna på båda och säga vilken som är bäst? :D
Maria har varit i kontakt med Larssons mamma och det verkar bli som så, att stycket spelas upp och jag reciterar Cykelns dikt på minnesstunden på Lördag. Fredrik Muskos, medlem på KR men inte aktiv, har erbjudit sig mastra den när ett recitations-audiospår existerar. Vilket är väldigt vänligt av honom.

"Studioversionen" -då talar MAria :)

Nya verren:

Gamla verren finns en bit ner i trådhuvudet!

Tack för ALL kritik speciellt konstruktiv sådan, pga den snäva tidsramen! Tack på förhand!
Per

cykeln:
Fint det här Per
Jag gillar mest när cellon kommer in och framåt
Av någon anledning gillar jag första versionen bättre - vet inte riktigt varför
Det är också mycket lägre volym på andra versionen

ynot:
mycket väldignt d..la bra ..

Vackert vemod när det är som finast

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida