Forum > Färdiga produktioner
Asti & Plinka - Who am I (klar)
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 21.05.2013, 16:57:38 ---Mmm... det låter inte brumligt i monitorerna heller. Basljudet är ju rätt dovt utan så mycket knarr eller anslag och det är kanske lätt att man drar på lite mer och då blir det ju den låga basen som slår igenom. Sen stämmer nog Eddis observation att det är något skumt med kanalbalansen... har inte nystat mer i det... Svept och kört analysator utan att hitta några frekvenser som sticker ut på något anmärkningsvärt sätt... Så det blev ju bara att hänga på en EQ. Underbart att ratta Astis vackra musik lite! :) När jag ändå var igång försökte jag öka separationen med lite m/s-mixning... vet inte om det blev bättre eller sämre utan bara annorlunda ... ^^ Ja, herregud, vad gör man inte för att slippa måla fönster... :rolleyes: Som tur var lyckades jag göra en "Mike" och spelade sönder ena monitorn så nu kan jag hålla mig ifrån målningen en stund till! :lol:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/ASTI-Who%20am%20I.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Tycker du fick fram mer lyster/diskant i din mix! Låter absolut bättre än min egen mix!
Tråkigt att du spelade sönder en högtalare...
Tack för att du lägger tid på min låt! :)
/Asti
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2013, 23:16:05 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 21.05.2013, 16:57:38 ---Mmm... det låter inte brumligt i monitorerna heller. Basljudet är ju rätt dovt utan så mycket knarr eller anslag och det är kanske lätt att man drar på lite mer och då blir det ju den låga basen som slår igenom. Sen stämmer nog Eddis observation att det är något skumt med kanalbalansen... har inte nystat mer i det... Svept och kört analysator utan att hitta några frekvenser som sticker ut på något anmärkningsvärt sätt... Så det blev ju bara att hänga på en EQ. Underbart att ratta Astis vackra musik lite! :) När jag ändå var igång försökte jag öka separationen med lite m/s-mixning... vet inte om det blev bättre eller sämre utan bara annorlunda ... ^^ Ja, herregud, vad gör man inte för att slippa måla fönster... :rolleyes: Som tur var lyckades jag göra en "Mike" och spelade sönder ena monitorn så nu kan jag hålla mig ifrån målningen en stund till! :lol:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/ASTI-Who%20am%20I.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Tycker du fick fram mer lyster/diskant i din mix! Låter absolut bättre än min egen mix!
Tråkigt att du spelade sönder en högtalare...
Tack för att du lägger tid på min låt! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Jäkla bra låt och jag håller på med lite annat nu... men det var skönt att slippa måla en stund! :D
Asti:
Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
Ska testa EZ Nashville kitet i st f EZ Jazz och se om det gör skillnad!
I mina hörlurar låter det inte lika illa....
Roffe - Ja, kanske skulle det bara varit sång och gitarr...?
MaxB - Din kommentar är välkommen den också! :)
palm - Trodde att det var så du menade! Kanske testar jag refrängen med färre stämmor...
Vet inte vad det är som inte funkar med trummor och bas, men det blir inget riktigt flyt
och jag är inte heller säker på ljudbilden. Men jag får väl testa och pröva mig fram...
Tokai - Vet att jag upprepar mig vad gäller harmonier, hamnar lätt i upptrampade spår... :wacko:
Om jag hittar snyggare trummor ska dom få en mer framträdande roll. Får nog gå igenom bas-spåret
och justera nivåerna! Smacket kan vara klurigt att få bort, men ska försöka.
Kingston Trio kommer jag ihåg - främst med "Tom Dooley"! Var väl inga favoriter direkt, men hade hyfsad stämsång vad jag minns.
Dividend - Kul att du gillar harmonierna! Stjäl vad du vill! :)
Ska fundera på mer reverb eller ej! Har försökt att ge ackorden lite spännande klanger, men det kan säkert förbättras!
Stort tack för alla kommentarer! Har tyvärr inte kunnat ägna mig så mycket åt musikskapandet på sistone pga en värkande rygg,
som ger sig till känna speciellt när jag sitter. Men förhoppningsvis kan jag ta tag i alla bra förslag och tips snart!
/Asti
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2013, 23:39:11 ---Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
--- Slut citat ---
Jag har bla lyssnat i AKG 271 Studio där det blir mycket bumlig bas medan det i 271 MkII låter torrt och bra... Tycker också att det är ett härligt knarr i basen men den borde gå att skruva till så det inte blir så mycket låg bas. Någon skrev för ett tag sedan att man inte kan låg bas både i bastrumman och basen... Det är ju inte riktigt bra om musiken blir störig i vissas lyssning men jag har ingen tumregel att delge.. jag bara skruvar till jag tycker det funkar... ^^
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 23.05.2013, 01:25:33 ---
--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2013, 23:39:11 ---Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
--- Slut citat ---
Jag har bla lyssnat i AKG 271 Studio där det blir mycket bumlig bas medan det i 271 MkII låter torrt och bra... Tycker också att det är ett härligt knarr i basen men den borde gå att skruva till så det inte blir så mycket låg bas. Någon skrev för ett tag sedan att man inte kan låg bas både i bastrumman och basen... Det är ju inte riktigt bra om musiken blir störig i vissas lyssning men jag har ingen tumregel att delge.. jag bara skruvar till jag tycker det funkar... ^^
--- Slut citat ---
Jag har också AKG 271 MkII som jag använder när jag mixar och i dom låter det inte "bumligt"!
Men jag tror det är kombinationen av trummor och bas som inte är så lyckad.
Ska testa ett annat trumkit och kanske byta en del låga bastoner mot lite högre...
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida