Forum > Färdiga produktioner
Asti & Plinka - Who am I (klar)
Jocke:
Mmm... det låter inte brumligt i monitorerna heller. Basljudet är ju rätt dovt utan så mycket knarr eller anslag och det är kanske lätt att man drar på lite mer och då blir det ju den låga basen som slår igenom. Sen stämmer nog Eddis observation att det är något skumt med kanalbalansen... har inte nystat mer i det... Svept och kört analysator utan att hitta några frekvenser som sticker ut på något anmärkningsvärt sätt... Så det blev ju bara att hänga på en EQ. Underbart att ratta Astis vackra musik lite! :) När jag ändå var igång försökte jag öka separationen med lite m/s-mixning... vet inte om det blev bättre eller sämre utan bara annorlunda ... ^^ Ja, herregud, vad gör man inte för att slippa måla fönster... :rolleyes: Som tur var lyckades jag göra en "Mike" och spelade sönder ena monitorn så nu kan jag hålla mig ifrån målningen en stund till! :lol:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/ASTI-Who%20am%20I.mp3[/mp3]
MaxB:
Nu lyssnar jag i "sådär-högtalare" på jobbet på nyaste länken ovanför och det låter bra.
Jag beklagar att jag inte kan vara mer konstruktiv än så.
palm:
Hej igen...
Oftast, enligt min mening så sjungs första vers ganska enkel och en ev dubbling. I refräng kommer kör, dubblering och lite mer lyft. Din låt har mkt sång direkt både iform av stämmor och dubblering, kanske. Men för att inte få detta rakt igenom hade det varit kul med en tunnare refräng. Tvärt emot så att säga. Men det kanske blir jättekonstigt :-)
Vad är det du inte gillar med trummorna? Sound eller spel? Jag tror det är soundet, placering som gör att den inte smälter in. Spelet kan nog passa.
/Palm
Tokai:
Det är en suggestiv låt. Harmiserna är snygga, känns igen från andra av dina låtar, lite som "the best of Asti" i koncentrat. Bas och trummor/spel har diskuterats här. Trummorna: lite svårt höra vad spelar egentligen, är det på pukor och öppen hihat? Tycker nog dom ska upp i ljudbilden, liksom omge de andra instrumenten. Basen: vissa bastoner slår igenom, rätt typiskt för ståbas. Måste komprimeras rätt hårt tror jag, eller redigeras ton för ton i DAW:en. Det händer inte så mycket i låten förutom gitarrsolot. Jag tror jag gillar att det är konsekvent stämmor hela vägen. Det blir som en sånggrupp, lite som den gamla gruppen Kingston trio - Greenback dollar. Sången smackar lite på vissa ställen, går väl att fixa till. Trevlig lyssning!
Dividend:
Sköna harmonier! Ett riff jag skulle vilja stjäla, faktiskt :D
KAnske lite mer reverbsvans på gitarrerna, trummorna? Eller kanske på allting (mer verb) hade funkat. Tycker jag.
Inte läst så noga i tråden och lyssnar inte på texten. väldigt vilsam musik, du skulle (kanske) färga ackorden här och var för att komplicera. SKulle kunna ge intressanta klanger, fast spar den här projektfilen! :D Låter jättebra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida