Forum > Färdiga produktioner

Asti & Plinka - Who am I (klar)

<< < (3/16) > >>

bjurte:
Man känner genast igen Asti soundet,men fanken vad bullrig basen blev.
Den överröstar trummorna totalt här, så snacket om konstiga trummor hänger jag inte med på riktigt ??
Själva versen påminner en hel del om Whams gamla dänga " Careless Whisper" i harmonierna !
Fixa bullret så blir det bra och behagligt, skön stämmsång ska man väl nämna.. ;)

Haren /T.f. Bullermätare.. 

Eddi:
Typisk Asti-låt sa någon jepp en riktig kvalitetsmysare.  :D

Mixen - lyssnade med lurarna på jobbet och hörde inget brumbel eller fel. Nu i studion så testade jag mono och där visar sig en obalans - höger kanal låter mer både wider och högre volym - kan hända att det handlar om att gitarren ligger där och även steelen emedan visparna ligger mycket åt vänster kanske ska man byta på acke och visp? Något brumble upptäcker jag inte.

Asti:
MaxB - Kul att du gillar, även om du lyssnar i mormors transistorapparat!  :)
Jocke - Ja, basen måste jag åtgärda på något vis. Hör det nu när jag lyssnar igen i högtalare och inte hörlurar.
Altsax - Har inga andra ambitioner med denna än att förmedla en stämning till er på KR.
Harmonica mike - Ja, kanske ligger sången lite högt...? Ska pröva att sänka den ett snäpp!
palm - Får inte till trummorna riktigt som jag vill ha dom, därav lite diskret volym. :rolleyes:
          Förstår inte riktigt vad du menar med "revers på sångupplägget", men antar att du bl.a. menar mer variation i antal stämmor...?
bjurte - Håller med om att trummor och bas inte låter bra, men vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
            Hade som sagt från början tänkt mig enbart gitarrplock och sång....kanske ska återgå till den tanken!
            Får väl börja med att skruva lite på trummorna och basen och kanske testa en elbas i stället....
Eddi - Att ljudbilden är förskjuten åt höger kan möjligen bero på att jag har nersatt hörsel på höger öra...?
          Kanske kan man få en klarare mix genom att flytta om instrument och eq:a lite här och var....

Tack alla för era kommentarer! Dom är ju ganska samstämmiga vad gäller bas och trummor, så jag får börja där!
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 20.05.2013, 19:38:57 ---
Jocke - Ja, basen måste jag åtgärda på något vis. Hör det nu när jag lyssnar igen i högtalare och inte hörlurar.

--- Slut citat ---

Jag ska försöka hinna veva igång monitorerna i morrn... (Roar mig "NOT" med att måla förnster...^^)
MEN... jag tycker inte att basen är störig. Däremot har den en lite "sexig" karaktär som inte alls skulle göra ont att framhäva! ;-) När man skriver "bumlig i mina lurar" tycker jag att man kanske borde redovisa vad det är man lyssnar i... Det finns "bumliga lurar" som bara kan låta anständigt med torr och hårt beskuren bas...^^ Märkligt nog har jag lyssnat i mina gamla "bumliga" Sennheiser 205 som vanligtvis spelar lite "hängmatta" - alltså pysiga med betonad bas och ändå låter det inte "bumligt"...  :wacko:

Roffe H:
Visst, en riktig Asti-låt. Det är ju en sång och gitarrlåt detta. Trummisen sitter och latjar lite, ler och njuter åt liret och basen finns bara där, helt ok tycker jag. Tycker till och med att trummorna är lite fräcka. Snyggt!  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion