Forum > Färdiga produktioner

Asti & Plinka - Who am I (klar)

(1/16) > >>

Asti:
Edit 2013-07-02: Har sänkt Plinkas höga stämma något, samt dragit ihop stämmorna en liten aning mot mitten.
                          Gitarrsolot är sänkt lite grand och bastrumman är utbytt mot en som jag tror låter lite bättre...
Edit 2013-06-28: Har bytt tillbaka trummorna till föregående, samt inte minst - fått sånghjälp av Plinka!
                          Är nivån på sångstämmor och trummor OK?
Edit 2013-06-23: Har bytt ut trummorna och försökt ge den en RnB touch.... Funkar det?
Edit 2013-05-25: Har bytt ut trummorna till EZ Nashville och kontrabasen till elbas,
samt sänkt sången en aning. Bättre? Jag tycker det är lite bättre flyt så här.

Utgick ifrån ett gitarrplock och tyckte att ganska "entonig" stämsång skulle kunna funka.
Får inte till något bra flyt i trummorna - vet inte varför....
Tacksam för synpunkter på arr, mix eller vad som helst.

Titel: Who am I
Artist: Asti & Plinka
Text & Musik: Asti
Längd: 2:55
År: 2013

bow35:
Bullrig bas i mina lurar. Fin sång. Du har rätt om trummorna, ursäkta, men de låter verkligen som finlandsfärjan

cykeln:
Det där plocket är ju riktigt snyggt!
Kanske är det lite för mycket stämsång - kunde du köra lite omväxlande en röst och låta stämmorna komma in på några ställen (refräng)
Ja det är något med trummorna - kan det vara basen som på något sätt stör?

Asti:

--- Citat från: bow35 skrivet 19.05.2013, 20:06:19 ---Bullrig bas i mina lurar. Fin sång. Du har rätt om trummorna, ursäkta, men de låter verkligen som finlandsfärjan

--- Slut citat ---
Upplever inte själv att basen är bullrig.... men kanske skulle testa elbas i stället...
Ja, tyvärr låter trummorna som EZ Silja line, men kan inte sätta fingret på vad som är fel.
Roligt att du åtminstone gillar sången!  :)
Tack för synpunkter!
/Asti

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 19.05.2013, 20:38:22 ---Det där plocket är ju riktigt snyggt!
Kanske är det lite för mycket stämsång - kunde du köra lite omväxlande en röst och låta stämmorna komma in på några ställen (refräng)
Ja det är något med trummorna - kan det vara basen som på något sätt stör?

--- Slut citat ---
Tyckte själv att plocket lät hyfsat, men sångvalet kanske inte blev det bästa!
Från början tänkte jag mig enbart sång och gitarrplock, utan trummor och bas,
men det lät lite tomt så jag tyckte jag måste fylla ut med något.
Kunde inte variera sångmelodin för mycket för då hade jag inte klarat att sjunga alla stämmorna,
men jag bör nog som du säger variera sången lite mer och dra ner på stämmorna här och var!
När jag lyssnar enbart på trummorna låter det ganska bra, men tillsammans med resten blir det inget "flyt"...
Använder EZ Drummer Jazz nu. Tror inte att det är basen som stör...
Tack för dina synpunkter!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion