Forum > Färdiga produktioner

Asti & Plinka - Who am I (klar)

<< < (6/16) > >>

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 24.05.2013, 20:13:23 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 23.05.2013, 01:25:33 ---
--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2013, 23:39:11 ---Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
           Ska testa EZ Nashville kitet i st f EZ Jazz och se om det gör skillnad!
           I mina hörlurar låter det inte lika illa....

--- Slut citat ---

Jag har bla lyssnat i AKG 271 Studio där det blir mycket bumlig bas medan det i 271 MkII låter torrt och bra... Tycker också att det är ett härligt knarr i basen men den borde gå att skruva till så det inte blir så mycket låg bas. Någon skrev för ett tag sedan att man inte kan låg bas både i bastrumman och basen... Det är ju inte riktigt bra om musiken blir störig i vissas lyssning men jag har ingen tumregel att delge.. jag bara skruvar till jag tycker det funkar... ^^

--- Slut citat ---
Jag har också AKG 271 MkII som jag använder när jag mixar och i dom låter det inte "bumligt"!
Men jag tror det är kombinationen av trummor och bas som inte är så lyckad.
Ska testa ett annat trumkit och kanske byta en del låga bastoner mot lite högre...
/Asti

--- Slut citat ---

Tror du skulle kunna prova att skära lite av det lägsta på kicken, accentuera knarret och dra ner basen lite.

Asti:

--- Citat från: Jocke skrivet 25.05.2013, 01:17:25 ---
--- Citat från: Asti skrivet 24.05.2013, 20:13:23 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 23.05.2013, 01:25:33 ---
--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2013, 23:39:11 ---Jocke - Jag gillar "knarret" i ståbasen, men här låter den inte så bra ihop med trummorna tycker jag.
           Ska testa EZ Nashville kitet i st f EZ Jazz och se om det gör skillnad!
           I mina hörlurar låter det inte lika illa....

--- Slut citat ---

Jag har bla lyssnat i AKG 271 Studio där det blir mycket bumlig bas medan det i 271 MkII låter torrt och bra... Tycker också att det är ett härligt knarr i basen men den borde gå att skruva till så det inte blir så mycket låg bas. Någon skrev för ett tag sedan att man inte kan låg bas både i bastrumman och basen... Det är ju inte riktigt bra om musiken blir störig i vissas lyssning men jag har ingen tumregel att delge.. jag bara skruvar till jag tycker det funkar... ^^

--- Slut citat ---
Jag har också AKG 271 MkII som jag använder när jag mixar och i dom låter det inte "bumligt"!
Men jag tror det är kombinationen av trummor och bas som inte är så lyckad.
Ska testa ett annat trumkit och kanske byta en del låga bastoner mot lite högre...
/Asti

--- Slut citat ---

Tror du skulle kunna prova att skära lite av det lägsta på kicken, accentuera knarret och dra ner basen lite.

--- Slut citat ---
Jag har dragit ner kicken rätt mycket redan nu - tror mer på ett annat trumkit, t.ex EZ Nashville.
Tror inte jag kan accentuera knarret på ståbasen, däremot byta en del av de lägsta tonerna och
justera velocity.
Tack för dina funderingar!
/Asti

Jocke:
Ja, det kanske är vad som behövs? ;-) Lyssnar idag i ett par små datorhögtalare som borde haft problem med kraftig bas men det låter riktigt bra! :)

Asti:

--- Citat från: Jocke skrivet 25.05.2013, 13:59:00 ---Ja, det kanske är vad som behövs? ;-) Lyssnar idag i ett par små datorhögtalare som borde haft problem med kraftig bas men det låter riktigt bra! :)

--- Slut citat ---

Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du t.ex ställde in eq i din version?
Och ev ytterligare åtgärder...
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 25.05.2013, 14:55:20 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 25.05.2013, 13:59:00 ---Ja, det kanske är vad som behövs? ;-) Lyssnar idag i ett par små datorhögtalare som borde haft problem med kraftig bas men det låter riktigt bra! :)

--- Slut citat ---

Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du t.ex ställde in eq i din version?
Och ev ytterligare åtgärder...
/Asti

--- Slut citat ---

Kan fixa skärmdumpar och spara presets och skicka över på måndag när jag är hemma igen! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion