Forum > Demolåtar

MaxB - I'm not saying - nu med trumloopar istället för otajt eget spel

<< < (4/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.05.2013, 12:19:09 ---Ja jag får nog krypa till korset. Du har ju gjort en lysande tolkning. Dum du-dum finns ju verkligen kör du lite snabbare kanske? Bara vispar som ska till då.
Jag kan i alla fall med sannolikhet gränsande till säkerhet säga att det inte var min favoritlåt när det begav sig.

--- Slut citat ---

Likadant dum du-dum, samma hastighet men hennes varierar lite över tiden (inget click-track).

Jag borde alltså hitta vispar ?

Ett alternativ jag annars tänkt på, eftersom deras vispar ändå inte hörs, är att jag behåller virveln men sänker volymen på den i hela låten.

Jag har annars tänkt att den önskade förändringen (som Jocke tipsar mig om) istället skulle kunna vara att virveln i vissa delar av låten (inte verserna) spelar på 2:an och 4:an i varje takt, inte bara 4:an. Jag tror det kan ge bra resultat men har inte testat i låten ännu.

Igår kväll gick jag långsamt under tre timmars tid och rikligt vattnade mer än hundra meter blomrabatter. Till slut var det bara jag och halvmånen som var kvar där ute. Alla andra var inomhus. Där stod jag och vattnade såväl ölandstok som tuja, samtidigt som jag sjöng, lyssnandes på musik i lurarna. Härliga sommartider!

Nico is da thing, men flippad var hon!  :wub:

Jocke:
Tror det kan bli gott flow om du går över till att markera både 2 o 4 någonstans. om det räcker är det ju väldans elegant men antagligen behöver den ha lite hjälp... ;-)

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 18.05.2013, 13:08:13 ---Tror det kan bli gott flow om du går över till att markera både 2 o 4 någonstans. om det räcker är det ju väldans elegant men antagligen behöver den ha lite hjälp... ;-)

--- Slut citat ---

I ver3 från idag söndag, har jag lagt om sången och gjort lite ändringar på trummorna och lagt till två små solon på orgeln åsså är det lite kör på slutet också...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ImNotSaying_NicoCover_20130518.mp3[/mp3]
Ska jag vara nöjd här och gå vidare med nästa projekt, det är en fråga...

bow35:
Tycker sång ska upp lite.

cykeln:
Härlig låt!
Det är något knepigt med rytmen på verserna - kan vara dubbelslaget på kaggen?
Upp med orgeln och lite mer diskant på den
likaså sången kan höjas något

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion