Forum > Demolåtar
MaxB - I'm not saying - nu med trumloopar istället för otajt eget spel
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.05.2013, 00:28:57 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 17.05.2013, 20:55:24 ---Tycker det är som allra snyggast ung efter 33 där det är lite glesare. Rytmen är härligt bakvänd på något kul sätt och jag tror att det kunde bli ett underbart "släpp" att låta dem bli lite rakare i någon del eller en bit in i låten. Om du behöver spela om dem vet jag inte... är det inte midi så du kan testa att klicka om dem lite för att testa dig fram? Har lite svårt att säga något om basen innan rytmens struktur "sitter"...
--- Slut citat ---
Det är midi, så jag kan enkelt spela om miditrummorna på någon del eller flytta pluppar, eller fyrkanter med musen.
Ska kolla om jag kommer på var det kan vara lämpligt att ha annan variant på trumspelet.
Kan kolla om det ska göras något med basen efter det...
Får se när det blir tid härnäst.
--- Slut citat ---
Tror att du får ordning på det där... låter lite knasigt först men blir mer och mer spännande för var lyssning! :)
Eddi:
Jag tycker det är kul med expriment men i bland kan det bli FÖR MYCKET. Den hysteriska guran som hamrar fram ackorden, dubbelkaggen som inte ens var uppfunnen på 60-talet, svärmorsrösten som uppstår med halvfalsetten - nä det blir för mycket :lol:
Nu får jag stänga av min telefon haha.
Allvarligt då - den här låten har ingen referens hos mig alls - men jag hör ju att det är en 60-talare så det har gått fram - kan man tänka sig att sänka tonarten ca 5 halvtoner? och inte vara så vild på guran samt lugnare vad gäller mididrumsen så kan jag tänka mig att det blir hyfsat. Takten i sig är bra men det totala paketet blir för mig halvhysteriskt på nåt sätt.
Hade aldrig skrivit så om/till någon annan men Maxen är ju en god vän (var kanske) så jag tror han kan ta vad jag tycker. :)
Jocke:
Tycker det är otroligt snygg där efter 33 typ! :)
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.05.2013, 01:31:52 ---Jag tycker det är kul med expriment men i bland kan det bli FÖR MYCKET. Den hysteriska guran som hamrar fram ackorden, dubbelkaggen som inte ens var uppfunnen på 60-talet, svärmorsrösten som uppstår med halvfalsetten - nä det blir för mycket :lol:
Nu får jag stänga av min telefon haha.
Allvarligt då - den här låten har ingen referens hos mig alls - men jag hör ju att det är en 60-talare så det har gått fram - kan man tänka sig att sänka tonarten ca 5 halvtoner? och inte vara så vild på guran samt lugnare vad gäller mididrumsen så kan jag tänka mig att det blir hyfsat. Takten i sig är bra men det totala paketet blir för mig halvhysteriskt på nåt sätt.
Hade aldrig skrivit så om/till någon annan men Maxen är ju en god vän (var kanske) så jag tror han kan ta vad jag tycker. :)
--- Slut citat ---
Dubbelkaggen inte uppfunnen 1965? - Lyssna! Kanske därför låten hamnade på B-sidan av en platta, för att dubbelkaggen inte fanns ännu?
Men det är först den sista sekunden jag hör hur virveltrumman hanteras...
Och guran på originalet - den hamrar fram ackorden så fint. Kan tänka mig att jag skulle hantera sången bättre om jag sänkte den från B till E men det skulle inte kännas lika äventyrligt! :P
Eddi:
Ja jag får nog krypavtill korset. Du har ju gjort en lysande tolkning. Dum dum-dum finns ju verkligen kör du lite snabbare kanske? Bara vispar som ska till då.
Jag kan i alla fall med sannolikhet gränsande till säkerhet säga att det inte var min favoritlåt när det begav sig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida