Forum > Demolåtar

MaxB - I'm not saying - nu med trumloopar istället för otajt eget spel

(1/7) > >>

MaxB:
Vill hitta 60-tals sound men hur gör man?
Här är det två akustiska stålsträngade på sidorna, en bas och trummor som jag spelar i en takt jag tror ska passa men gör den det?
Och basen, funkar den med sån här takt?
Vad är det för instrument eller sound som borde vara med för att få det som 60-tal.
Hör nu på i låg volym att gitarerrna inte hörs så mycket men sången är väldigt hög.
Och det är något hack i början i renderingen av mp3:an
Typiskt direkt efter morgonens inspelning så tycker jag helheten låter apa...  :(
Tacksam för tips för att komma vidare med att om möjligt få den här låten tidstypisk...

Edit: ver5 Har använt trumloopar för att förhoppningsvis få trummorna på plats. Har slopat kravet på att det ska låta 60-tal.
Mixat upp orgeln och mupptrixat lite till i mixen.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ImNotSaying_NicoCover_20130520.mp3[/mp3]

Jocke:
Tror att 60-tals-soundet handlar mycket om frekvensgång och att djupaste basen och högsta diskanten rullar av rätt tidigt. Tror också att allt låter "för bra" och behöver bli lite "skitigare" om det ska låta gammalt... Annars är det en kul låt - hosta upp dig och ta om sången där du missat! :)

bjurte:
Ja inte var det mycket till Gitarr inte !!
Basen bullrar för mycket och trummsen lite väl stökiga,fattade först inte att det var du som sjöng så där ljust ??
Stereo Akkar på 60 talet ?? :huh: Icke.. :D
En farfisa i ena kanalen  och gura i andra...
Trummor ska knapt höras och bas låta som en Tjock Gitarr..

Eddi:
Va kul här har du mycket att jobba med :D

MaxB:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ImNotSaying_NicoCover_20130517ver2.mp3[/mp3]

--- Citat från: Jocke skrivet 17.05.2013, 13:39:37 ---Tror att 60-tals-soundet handlar mycket om frekvensgång och att djupaste basen och högsta diskanten rullar av rätt tidigt. Tror också att allt låter "för bra" och behöver bli lite "skitigare" om det ska låta gammalt... Annars är det en kul låt - hosta upp dig och ta om sången där du missat! :)

--- Slut citat ---

Jag har ju ganska gamla grejer så det borde bli sämre...  :P
Har inte tagit om sången ännu.

--- Citat från: bjurte skrivet 17.05.2013, 13:44:35 ---Ja inte var det mycket till Gitarr inte !!
Basen bullrar för mycket och trummsen lite väl stökiga,fattade först inte att det var du som sjöng så där ljust ??
Stereo Akkar på 60 talet ?? :huh: Icke.. :D
En farfisa i ena kanalen  och gura i andra...
Trummor ska knapt höras och bas låta som en Tjock Gitarr..

--- Slut citat ---

(Båda  B)) gitarrerna upp och närmare mitten (och 60-talet?) nu.
Basen och trummorna ner i volym, tamburin tillkommit.
Farfisa i mitten.

Kanske bättre än förra versionen?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion