Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - A Minor Bossa (En sisa finslipning)
MaxB:
Jomenvisst, det är skönt. Noterar att saxarna är i olika rum och jag är inte säker på om det är genomtänkt eller bara blivit så?
Den sax som kommer in först, är i litet rum till vänster och den andra som har mer kropp finns i ett större rum mitten (höger?). Kanske är det bättre med mer liknande reverb?
Reverben som finns i Glaceverb gillar jag. Använder jag ofta.
Roffe H:
Jocke och Max: Tack för lyssning och kommentarer. Jag lägger upp en ny fil nu. Jag har ändrat på reverbet så båda saxarna ligger lika. Har också EQ'at något för att få tillbaka flåset. :)
Är glaceverb gratis och i så fall hur installerar man det i cubase? Såna här saker har jag svårt för. :wacko:
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 22.05.2013, 18:05:47 ---Jocke och Max: Tack för lyssning och kommentarer. Jag lägger upp en ny fil nu. Jag har ändrat på reverbet så båda saxarna ligger lika. Har också EQ'at något för att få tillbaka flåset. :)
Är glaceverb gratis och i så fall hur installerar man det i cubase? Såna här saker har jag svårt för. :wacko:
/Roffe H
--- Slut citat ---
"Det bästa i livet är gratis" - var det någon som skaldade! ;-) Javisst.
http://www.kvraudio.com/product/glaceverb_by_dasample
Det finns en hel del andra grejer att ladda ner därifrån om man vill botanisera... Pluggar (effekter) och VSTi:s (Instrument/syntar) är ibland arkiverade i en ZIP-fil eller liknande, andra som installationsfiler(då hamnar allt på rätt plats bara man kör dem) som innehåller en DLL-fil (ibland andra också) som du helt enkelt kopierar till "typ" C:\Program\ Steinberg\Cubase\VSTplugins\ (reserverar mig för stavningen på mapparna...^^)
Ladda ner och skriv PM om det krånglar! :)
Edit. Tycker saxen gifter sig bättre med Christer Lindarw nu.. ;) Min personliga åsikt är att det är lite för mycket... vet inte om det är nivån eller längden (i tid) jag reagerar på... Känner att jag skulle önska att den torra saxen skulle stå ut lite mer och vara mer separarad från efterklangen... men det här låter inte alls illa.. ;)
MaxB:
Av de två reverb du använde tidigare gillade jag det till höger mest. Det är självklart personligt men jag gillar då tonen är ren, fyllig och nära och att det finns ett större rum som hörs lite, där bakom. I nyaste verren som låter bra, hör jag inte mycket av det där rummet men det är som sagt personligt.
Det är Rosa Pantern-känsla och dragspelsljudet låter riktigt bra!
cykeln:
Coolt
Låter som du lattjar med ett par gamla jazzgodingar - kommer inte på vad de heter
Tycker du får ett bra gung på kompet även om det ibland kanske är lite otight
Vad är det för bas?
Keep on rocking!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida