Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - A Minor Bossa (En sisa finslipning)

<< < (3/9) > >>

Dividend:
Kämpe på :) Grunden finns ju där.

Har en hel del standard-format prylar jag skulle vilja bli av med, själv :) T ex det där kinesiska.

Jocke:
Mmm... det jag kommer att tänka på är att jag inte upplever saxen på samma sätt som du skämt bort oss med... det har såväl mindre kropp som blåsljud. Omedvetet eller avsiktligt? "Dragspel" får jag nog bearbeta lie - är det en show av Christer Lindarw?  :rolleyes:

Roffe H:

--- Citat från: Dividend skrivet 22.05.2013, 12:19:11 ---Kämpe på :) Grunden finns ju där.

Har en hel del standard-format prylar jag skulle vilja bli av med, själv :) T ex det där kinesiska.

--- Slut citat ---

Även solen har sina fläckar, elle hur?  :lol: Vi jobbar på, helt klart!  :)
/Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 22.05.2013, 12:23:12 ---Mmm... det jag kommer att tänka på är att jag inte upplever saxen på samma sätt som du skämt bort oss med... det har såväl mindre kropp som blåsljud. Omedvetet eller avsiktligt? "Dragspel" får jag nog bearbeta lie - är det en show av Christer Lindarw?  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Hej Jocke, du fick till det igen!  :lol: (drag spel = dragshow) Härligt. Nej men, jag har nog inte ändrat så mycket på saxen, kanske blev det ett annat sound när jag la in filerna i cubase. Letade efter ett reverb som skulle göra soundet lite mer "rosa panternlikt", kanske är det det?  :unsure: Själv blev jag rätt så nöjd.  :)
/Roffe H

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 22.05.2013, 14:46:23 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 22.05.2013, 12:23:12 ---Mmm... det jag kommer att tänka på är att jag inte upplever saxen på samma sätt som du skämt bort oss med... det har såväl mindre kropp som blåsljud. Omedvetet eller avsiktligt? "Dragspel" får jag nog bearbeta lie - är det en show av Christer Lindarw?  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Hej Jocke, du fick till det igen!  :lol: (drag spel = dragshow) Härligt. Nej men, jag har nog inte ändrat så mycket på saxen, kanske blev det ett annat sound när jag la in filerna i cubase. Letade efter ett reverb som skulle göra soundet lite mer "rosa panternlikt", kanske är det det?  :unsure: Själv blev jag rätt så nöjd.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Men det är ju det viktiga - att du blir nöjd! :) Tycker du ska ladda ner Glaceverb som Max tipsade om för ett tag sedan. Jag använder också det en hel del och det finns ett par presets som funkar riktigt bra nästan som de är - Vocal4 och Final Master.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion