Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - A Minor Bossa (En sisa finslipning)
Roffe H:
Tack boys för att ni lägger tid på lyssning och att ge goda råd. Uppskattas. :D
Max och Jocke: Reverbet får jag jobba på märker jag. Får se om jag lyckas ladda ner nåt vettigt, eller hitta nåt befintligt i cubase. Har inte hunnit utforska allt.
Cykeln: Bas, trummor och gitarrer är BIaB. Dragspelet ligger i cubase. Håller på att jobba in mig på det nya programmet med alla olika instrument som finns där. Kör på ett litet keyboard på med bara 25 tangenter, för att få lite variation. Jag spelar ju inte piano, så det får bli "pekfingervals" :rolleyes:
/Roffe H
Roffe H:
Tycker äntligen att jag fått till reverbet någotsånär ok! :huh:
/Roffe H
Jocke:
Ja, saxofonisten har tagit ett rejält steg fram men jag är lite extra gnällig och tycker nog att hela mixen ska få sig en gnutta mer reverb! ;)
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 24.05.2013, 00:23:44 ---Ja, saxofonisten har tagit ett rejält steg fram men jag är lite extra gnällig och tycker nog att hela mixen ska få sig en gnutta mer reverb! ;)
--- Slut citat ---
Hur menar du Jocke, hela mixen? Allt utom bas och saxar eller...? Tycker du inte reverbet på saxarna ändå är tilräckligt? :unsure:
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 24.05.2013, 00:48:35 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 24.05.2013, 00:23:44 ---Ja, saxofonisten har tagit ett rejält steg fram men jag är lite extra gnällig och tycker nog att hela mixen ska få sig en gnutta mer reverb! ;)
--- Slut citat ---
Hur menar du Jocke, hela mixen? Allt utom bas och saxar eller...? Tycker du inte reverbet på saxarna ändå är tilräckligt? :unsure:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Jag tyckte som sagt att saxofonisten steg fram och där vill jag att han ska stå men får en förnimmelse av att det är lite torrt och tänkte att lite reverb på mastern kunde funka. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida