Forum > Demolåtar

Jocke - Toastern feat Eddi och Josef.

<< < (9/11) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 05.05.2013, 13:00:28 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 05.05.2013, 12:56:03 ---Bra jobbat boys...bättre sax (mer volym eller omgjord?), schyst munspel och sång, så skööönt gitarrsolo och en bra låt. Kanoners!  :D :D :D
/Roffe H

--- Slut citat ---
Om jag förstår saken rätt så är det inget munspel utan en altsax :unsure:

--- Slut citat ---

Då säger jag inte emot dig, Eddi, även om jag hör både sax och munspel. :wacko: unsure: (lite osäker!) Det blev skapligt tillslut!  :D
/Roffe H

Jocke:
Lyssnat på era synpunkter och mixtrat lite... Har lagt till lite skrammel här och var och släppt på lite kompgitarr och kompsax för att inte mixen ska kantra under solona... tyckte innan att det blev lite rörigt men det känns som det fungerar bättre nu. Lättade lite på bastrumman och fetade basen... Tyckte det lät balanserat när jag mixade men upplever nu att det kanske är lite bastungt och att orgeln kanske tar över här o var... vad säger expertpanelen?

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Toaster%20mix2.mp3[/mp3]

spacetrucker:
Störtskön hammond  :wub:  Annars också bra :D
Detdär med trummorna är alltid ett besvärligt kapitel för mig :wacko:. Om dessa (trummor) kan jag väl säga (med övertygande expertröst :P) att baskaggen är lite odefinerad och flummig och att virveln kanske har för hög volym.
Lite jobb med trummorna ännu så är detta en etta.

// Space

Jocke:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.05.2013, 14:44:59 ---Störtskön hammond  :wub:  Annars också bra :D
Detdär med trummorna är alltid ett besvärligt kapitel för mig :wacko:. Om dessa (trummor) kan jag väl säga (med övertygande expertröst :P) att baskaggen är lite odefinerad och flummig och att virveln kanske har för hög volym.
Lite jobb med trummorna ännu så är detta en etta.

// Space

--- Slut citat ---

Vi tar väl en version till på uppmaning av Herr Space!  B)
Stod i många år och pumpade bas bredvid trummisen och vill ha riktigt klipp i virveln men har dragit ner det och filtrerat kicken... det drar ju annat med sig som måste justeras så det finns en överhängande risk att jag skruvat mig tillbaka till ursprungsläget...  :lol:

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Toaster%20mix3.mp3[/mp3]

Marruschkka:
"It won´t work.."..yes it did :P  ♫ ♪**♫

Mycket bra råkkenråll-sång av Eddi, härligt drag och skön sax..bra låt oxå.

Kul att lyssna på er :D

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion