Forum > Demolåtar
Jocke - Toastern feat Eddi och Josef.
Harmonica mike:
Jag tyckte det lät som om Eddi sjöng,översatt då:
"Tuppen i brödrosten" det fick mig att le ordentligt.Sedan insåg jag att det är ju det han sjunger :lol:
Kul dänga det här boys,och bra lirat.Mixen låter helt okej genom mina monitorer.
Jag vill också pyssla med musik nu men annat står på tapeten..Havsöringarna vill in i frysen så jag har nåt att röka i sommar :D
Mike
Jocke:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.05.2013, 18:16:51 ---"It won´t work.."..yes it did :P ♫ ♪**♫
Mycket bra råkkenråll-sång av Eddi, härligt drag och skön sax..bra låt oxå.
Kul att lyssna på er :D
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre! :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.05.2013, 09:37:45 ---Jag tyckte det lät som om Eddi sjöng,översatt då:
"Tuppen i brödrosten" det fick mig att le ordentligt.Sedan insåg jag att det är ju det han sjunger :lol:
Kul dänga det här boys,och bra lirat.Mixen låter helt okej genom mina monitorer.
Jag vill också pyssla med musik nu men annat står på tapeten..Havsöringarna vill in i frysen så jag har nåt att röka i sommar :D
Mike
--- Slut citat ---
Då fick du napp - va kul! :) Röka öringar? Ska du inte prova brödrosten? Det är en väl utvecklad metod numera... :lol:
Tack för tyck och lyssning! :)
Roffe H:
Jag tycker som mike att mixen sist i tråden är helt ok! Kör på den. :)
/Roffe H
spacetrucker:
--- Citat från: Jocke skrivet 06.05.2013, 17:22:23 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.05.2013, 14:44:59 ---Störtskön hammond :wub: Annars också bra :D
Detdär med trummorna är alltid ett besvärligt kapitel för mig :wacko:. Om dessa (trummor) kan jag väl säga (med övertygande expertröst :P) att baskaggen är lite odefinerad och flummig och att virveln kanske har för hög volym.
Lite jobb med trummorna ännu så är detta en etta.
// Space
--- Slut citat ---
Vi tar väl en version till på uppmaning av Herr Space! B)
Stod i många år och pumpade bas bredvid trummisen och vill ha riktigt klipp i virveln men har dragit ner det och filtrerat kicken... det drar ju annat med sig som måste justeras så det finns en överhängande risk att jag skruvat mig tillbaka till ursprungsläget... :lol:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Toaster%20mix3.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Man tackar för det :D
I mina hörlurar på kontoret låter detta som en etta :)
// Space
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 07.05.2013, 11:18:06 ---Jag tycker som mike att mixen sist i tråden är helt ok! Kör på den. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Gött! :) Tror jag har samma överallt nu... :wacko:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.05.2013, 11:46:19 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 06.05.2013, 17:22:23 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.05.2013, 14:44:59 ---Störtskön hammond :wub: Annars också bra :D
Detdär med trummorna är alltid ett besvärligt kapitel för mig :wacko:. Om dessa (trummor) kan jag väl säga (med övertygande expertröst :P) att baskaggen är lite odefinerad och flummig och att virveln kanske har för hög volym.
Lite jobb med trummorna ännu så är detta en etta.
// Space
--- Slut citat ---
Vi tar väl en version till på uppmaning av Herr Space! B)
Stod i många år och pumpade bas bredvid trummisen och vill ha riktigt klipp i virveln men har dragit ner det och filtrerat kicken... det drar ju annat med sig som måste justeras så det finns en överhängande risk att jag skruvat mig tillbaka till ursprungsläget... :lol:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Toaster%20mix3.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Man tackar för det :D
I mina hörlurar på kontoret låter detta som en etta :)
// Space
--- Slut citat ---
Härligt - tack Space! :)
Tror jag (omedvetet?) släppt på lite för fet kick då jag mickat elbasen genom en gitarrstärkare och det blir inte mycket "bas" av det... Orgeln är en Nord Electro som emulerar de klassiska keyboarden riktigt bra och så slipper man släpa runt på "as" till B3 eller Rhodes... :( Borde nog bära runt på den lite mer... :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida