Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Carrick Fergus - klar 2014-03-13
MaxB:
Tack pxm, håller på att dammsuga nu men eftersom min dotter kommer emellan med tre synpunkter, måste jag måste anteckna dem för att komma ihåg:
1) Försök ha len avslappnad röst (utan skorr) på sista textraden.
2) Kolla/sänk volymen på ordet (black as) ink
3) gör om sången på refrängen i andra versen där rösten inte bär utan bryter genom på onödigt sätt.
4) egen notering: ta bort slurkljudet från kaffekoppen i slutet av andra versen på leadstämman
Roffe H:
Skönt att du behåller "nakenheten" och det enkla uttrycket. Sången är bara så snygg, särskilt i slutet av låten, suveräna stämmor. :D
/Roffe H
Eddi:
Är det verkligen 90-takt? Får det inte att stämma i Cubase... Din stol är knarrig
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.04.2013, 15:30:03 ---Är det verkligen 90-takt? Får det inte att stämma i Cubase... Din stol är knarrig
--- Slut citat ---
Nej, trodde det men det visade sig att Wainright's går i c:a 76 och det är vad jag har.
Ryggstödet knarrar, gammal överbliven kontorsstol från jobbet. Försökte undvika knarret då jag spelade munspel.
Då jag spelade dragspel satt på en högtalarlåda och det ska jag nog fortsätta med för att undvika knarret.
Nu ska jag ut och fortsätta måla trädgårdsmöblerna vid stallet. Imorgon ska jag djupharva ridvolten efter kl 12 men sen framåt kl 14 är du välkommen!
Hoppas det fungerar för dig! :)
MaxB:
EDIT 2013-04-21:
Har ändrat efter Cykelns och min dotters tips. Har lagt på ytterliggare två körstämmor på acapella-delen och lagt körsvar på sista texten.
Är det något nu som absolut borde fixas?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_CarrickFergus_20130421.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida