Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Carrick Fergus - klar 2014-03-13

<< < (6/13) > >>

Eddi:
Ja beundransvärt hur mycket energi du lägger ner på en låt som ingen egentligen känner till men det  är bra som tusan Maxen.

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 20.04.2013, 02:59:19 ---Ja beundransvärt hur mycket energi du lägger ner på en låt som ingen egentligen känner till men det  är bra som tusan Maxen.

--- Slut citat ---

Tack. Ja, det blir ganska mycket koll och övning på de låtar jag vill lära mig. Har ju lyssnat på melodin på Carrick Fergus massor med gånger, den senaste veckan och sen sjungit den, ett antal gånger, för att försöka att själv hitta melodin.

cykeln:
Härligt Max!
Det är så skönt att höra rena instrument utan en massa effekttjafs och försköningar!
Några tankar
Tycker den är något för långsam men det är ju lite sent att ändra det nu
du skulle kunna introducera dragspelet i andra versen
och i tredje skulle du kunna köra enbart gtr på de två första raderna och sen komma in med allt
Tycker inte du behöver dubbla sången i refrängen

MaxB:

--- Citat från: cykeln skrivet 20.04.2013, 12:28:00 ---Härligt Max!
Det är så skönt att höra rena instrument utan en massa effekttjafs och försköningar!
Några tankar
Tycker den är något för långsam men det är ju lite sent att ändra det nu
du skulle kunna introducera dragspelet i andra versen
och i tredje skulle du kunna köra enbart gtr på de två första raderna och sen komma in med allt
Tycker inte du behöver dubbla sången i refrängen

--- Slut citat ---

Det är faktiskt samma tempo som på Loudon Wainrights version på youtube, så jag märker också att det är en skillnad beroende på hur mycket instrumenten driver på och naturligtvis på hur bra man är på att artikulera på ett intresseväckande sätt - där vinner Loudon!

Tack för bra idéer! Ska absolut testa att ta bort dragspelet på första delen av tredje. Får se om jag tar bort dragspelet i första?

Ta bort dubben i refrängen eller tajta till eller låta vara som det är? Tacksam för flera synpunkter på det!!!
Någon som har alternativ idé gällande bara körsång eller om något ska göras med instrument på tredje refrängen?

Här hänger texten, melllan B1:an och Röde-mikrofonen:

pxm:
Låter imponerande bra och jag måste säga att det varit spännande
att fått följa den här låten från början...
En mycket fin låt du gör på ett mycket fint och bra vis , MaxB.
Bra jobbat !!!!!

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion