Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Carrick Fergus - klar 2014-03-13

<< < (5/13) > >>

Harmonica mike:
Jag fattade det som om att det var svårt för dig att nå upp till en oktavhöjning,därav min lösning.
Annars är det väl bara att transponera nedåt tills du fixar oktaveringen och kicka Eddi på kulorna så klipper han två oktaver till  :D

Ja den får väl ligga ett tag då,och trevlig helg du me´
Nu har du fått mig att gilla den här så den repar jag in för stuglivet,på gura då  :)

Mike

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.04.2013, 16:13:11 ---Jag fattade det som om att det var svårt för dig att nå upp till en oktavhöjning,därav min lösning.
Annars är det väl bara att transponera nedåt tills du fixar oktaveringen och kicka Eddi på kulorna så klipper han två oktaver till  :D
Ja den får väl ligga ett tag då,och trevlig helg du me´
Nu har du fått mig att gilla den här så den repar jag in för stuglivet,på gura då  :)

--- Slut citat ---

Ja, jag har svårt att nå upp men fick tips att höja den en halvton för att klara de lägre tonerna - och det fungerar ju inte då jag kommer till refrängen som jag vill ta den.
Har hört nån kastrat-sångare som fixar det galant. Jag ska nå de lägre tonerna så jag kan inte heller sänka den. Jag kickar inte Eddi heller, hehe, han är för värdefull!

Om du övar in den, försök lära dig melodin hela vägen. Ackorden och melodin på refrängen får du kolla upp lite mer!
Låter skönt då du sjunger låten men kolla upp melodin hela vägen. Jag har inte hittat rätt ännu men är på gång...
Nästa projekt blir kanske Danny Boy  :wub:

Have a jolly good weekend!

Eddi:
Bra sjunget där HM som sagt låt den gärna vara kvar - en bra referens i alla fall för mig.

Jadu Maxen vad har du lurat in mig på :lol:

zorrow:
Kul colab! Mikes sång låter jättebra och Eddi, här tror jag på en duett!  B)

MaxB:
Den här digitala versionen blir det ingen duett på, även om Eddi och jag tänker öva på låten tillsammans "live".

EDIT 2013-04-19 på kvällen:
Har sjungit om leadstämman ikväll och tycker den sitter tillräckligt bra nu. Har också lagt på några körstämmor. Känns som jag är nöjd med resultatet än så länge.
Har också lagt dragspel på ena sidan och munspel på andra och känner att de sitter som jag tänkte mig.
Är det något som absolut borde ändras på?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_CarrickFergus_20130420.mp3[/mp3]

Kareokeversion:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_CarrickFergus_20130420_karaoke.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion