Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Carrick Fergus - klar 2014-03-13

<< < (4/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 18.04.2013, 18:03:16 ---Hissa den ett halvt tonsteg så blir den nog lättare att sjunga....

--- Slut citat ---

Versrad tre är redan nu väl så tuff att sjunga. Man ska högt upp och gärna ha kraft i strupen och det kämpar jag med redan här. Skulle egentligen behöva sänka av den orsaken men då har man problem i de lägre registren. Den är en riktig utmaning den här lilla godbiten.
Har alldeles nyss försökt att sjunga igenom hela men det känns som jag måste ge upp, samtidigt som jag inte vill ge upp.

MaxB:
EDIT 2013-04-19:
Jag gillar sångmelodin men tycker det är lurigt att hitta den. Spelar nu akustisk stålsträngad gitarr och en resonatorgitarr på varsin sida.
Då jag hinner, vill jag kompletterat med dragspel på ena sidan och munspel på andra, liknande versionen med Wainright.

Borttagna ljudfiler

Harmonica mike:
Jag testade en väg du kan gå..

Jag böt tonart och sjöng ganska ljust sedan så "oktaverade" jag nedåt på stick/höjningen - lite mer tryck från diafragman skall det stå,men du fattar nog.

Detta är gjort i all hast på min lunch så ta det för vad det är,en väg att gå.

Säg till när du har lyssnat så tar jag bort mitt bidrag

Nu skall jag äta  :D

Edit:Nu är det färdig lyssnat  :)

Mike

Jocke:
Så fint och stämningsfullt ni spelar och sjunger! :) Tycker det är modigt att göra så här glesa och avskalade grejer. Nu blir det kanske duett? ;-)

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 19.04.2013, 13:49:38 ---Så fint och stämningsfullt ni spelar och sjunger! :) Tycker det är modigt att göra så här glesa och avskalade grejer. Nu blir det kanske duett? ;-)

--- Slut citat ---

Jag har tänkt mig en duett med Eddi  B)

Jag vill att din sång o tips ligger kvar, bra med en dialog som lever. Jag har inte hört nån annan som går ner en oktav på refrängen och vill själv gå upp på oktaven ovanför.
Det är en intressant lösning dock även om just jag, just här väljer den andra vägen. Du har en skön röst grabben!
Trevlig helg.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion