Forum > Demolåtar

Roffe - Din klara sol går åter opp (Jocke spelade, Dividend mixade stråkarna)

<< < (5/8) > >>

MaxB:
Nice boys!
Hade själv en vision tidigare i livet att göra nytolkningar av flera av våra gamla psalmer.
Nu är den här fixad och klar!

Roffe H:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.04.2013, 15:49:29 ---Oj! Snyggt.. Har aldrig hört denna tidigare, mig veterligen. (Jo, twisted sister låten har jag hört :P Menar psalmen :lol: )

Tycker stråket låter snyggt och kompar väl, men det hörs också att det inte är riktigt. Tror de skulle trivas bättre (låta mer som en riktig stråksektion) om noterna inte klipptes av så abrupt och inte var så odynamiskt. Jättesnygg sax-spel och en fin melodi är det!

--- Slut citat ---

Du är väl alldeles för ung för att ha sjungit psalmer på morgonsamlingar.  :lol: Jag vet att  man gick över till att läsa en passande bok för klassen i stället i samma veva som kristendomsundervisningen försvann från schemat någon gång i slutet av 50-talet, i början av 60-talet, vad jag minns. 1957 fyllde jag tio år och gick väl i åk fyra? (men som sagt de två första åren i skolan sjöng vi: "Din klara sol går åter opp".
En parantes Ruben Nilsson (en av mina favoritkompositörer, vad gäller burleska visor) skrev i visan Åkar Lundgrens begravning någonting i stil med "Din klara sol, den är en väldig borg", snacka om kontaminasammanblandning.  :D
Tack för positiv respons/Roffe H  :)

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 18:37:05 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 18:31:48 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 13:09:00 ---God morgon på er med!   B)

Snacka om OT!  :lol:

--- Slut citat ---
Vilket tryck...och vilken häftig video, har inte sett den tidigare.
/Roffe H

--- Slut citat ---

Direktsänt från ditt jobb tror jag?  :lol:

--- Slut citat ---

Nu är jag avslöjad Jocke, "fy fan för dig", det är ju precis en sådan naturlärare jag är, stel, rigid och i total avsaknad av kreativitet och humor samt hatar all form av svängig musik.  :lol:
/Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.04.2013, 18:50:12 ---Nice boys!
Hade själv en vision tidigare i livet att göra nytolkningar av flera av våra gamla psalmer.
Nu är den här fixad och klar!

--- Slut citat ---

Det är ännu inte för sent Max, kom loss för fasen, det finns utrymme för nya tolkninger.  :D
Har du åldern inne för denna?  :lol: Tack för kommentar!
/Roffee H

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 19:18:25 ---
Nu är jag avslöjad Jocke, "fy fan för dig", det är ju precis en sådan naturlärare jag är, stel, rigid och i total avsaknad av kreativitet och humor samt hatar all form av svängig musik.  :lol:
/Roffe H

--- Slut citat ---

Har ju också varit med om den här... Jag började skolan 65 och fick sjunga psalmer på lågstadiet
Jag är iaf för gammal för att ha haft dig som lärare i skolan! ;-) Tror du är en bra lärare och att eleverna gillar dig!:)

Värsta buset jag gjorde (förutom att tejpa över tonhuvudena på samhällslärarens bandspelare) var att "hacka" mig in i skolans högtalarsystem och lägga ut denna i alla klassrum dagen jag gick ut 9:an!  :D

Du kan köra den om något år!  B)  Kanske dags för en jazz-version?^^

Tydligen har jag ett problem med psalmer...  :rolleyes:  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion