Forum > Demolåtar

Roffe - Din klara sol går åter opp (Jocke spelade, Dividend mixade stråkarna)

<< < (6/8) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 19:41:55 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 19:18:25 ---
Nu är jag avslöjad Jocke, "fy fan för dig", det är ju precis en sådan naturlärare jag är, stel, rigid och i total avsaknad av kreativitet och humor samt hatar all form av svängig musik.  :lol:
/Roffe H

--- Slut citat ---

Har ju också varit med om den här... Jag började skolan 65 och fick sjunga psalmer på lågstadiet
Jag är iaf för gammal för att ha haft dig som lärare i skolan! ;-) Tror du är en bra lärare och att eleverna gillar dig!:)

Värsta buset jag gjorde (förutom att tejpa över tonhuvudena på samhällslärarens bandspelare) var att "hacka" mig in i skolans högtalarsystem och lägga ut denna i alla klassrum dagen jag gick ut 9:an!  :D

Du kan köra den om något år!  B)  Kanske dags för en jazz-version?^^

Tydligen har jag ett problem med psalmer...  :rolleyes:  :lol:

--- Slut citat ---

Har nog gjort mer bus som lärare än som elev. Jag tror att jag är och har varit rätt ok som lärare ... att vara en "bra lärare" handlar egentligen (förutom en hel del kunskap i ämnet självlart) mycket om människosyn. School's out for ever lovar jag att jag ska sjunga på min avslutning våren 2014,vilken häftig låt. (eller kanske Din klara sol går åter opp)   B)
/Roffe H

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 21:44:01 ---Har nog gjort mer bus som lärare än som elev. Jag tror att jag är och har varit rätt ok som lärare ... att vara en "bra lärare" handlar egentligen (förutom en hel del kunskap i ämnet självlart) mycket om människosyn. School's out for ever lovar jag att jag ska sjunga på min avslutning våren 2014,vilken häftig låt. (eller kanske Din klara sol går åter opp)   B)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Ja, det kommer att bli en skolavslutning att minnas...  :D Är vi bjudna?^^ Människosyn tror jag är jätteviktigt för att ungdomarna ska känna sig respekterade! :)

Dividend:

--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 16:23:21 ---
Får väl försöka ta ansvar för stråket då... hade en gammal KontaktPlayer med skapliga (inte bra) ljud av "riktiga" instrument men den fadar inte riktigt snyggt här... håller med.

--- Slut citat ---

Det verkar inte vara en jättelikt komplicerad stråkarr bakom. Skicka midin så fixar jag en wav åt er. :)

palm:
Bra jobbat Magistern...

Nu kan en annan *lärardjävel* få njuta dina och Jockes toner. Det enda jobbiga med detta är att jag börjar inse att jag hamnat på gubbsidan av livets väg.... Detta är inget jag hade lyssnat på förr men sitter jag jue och njuter och myser med...

Snälla lägg till å, ä och ö igen :-)

Bra jobbat... Gubbs!

/Palm

tigersoul:
Underbart saxspel som vanligt, kan du röra obehagligt vid en sax i huvudtaget? :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion