Forum > Demolåtar
Roffe - Din klara sol går åter opp (Jocke spelade, Dividend mixade stråkarna)
Roffe H:
Melodin är troligen ursprungligt tysk från 1710. Det anges att tonsättaren möjligen heter Johan Georg Christian Störl (1675-1719). Vi sjöng denna sång varje morgonsamling hela lågstadiet, mycket nostalgi och en mycket vacker psalm.
Här spelar jag altsaxofon (som är något ljusare i tonen än tenorsaxen). Har fått hjälp med stråkar (som jag själv saknar) av Jocke och Dividend. Jocke spelade och Dividend mixade, tack för all hjälp. :D
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.04.2013, 21:17:53 ---Din klara sol går åter opp.
Melodin är troligen ursprungligt tysk från 1710. Det anges att tonsättaren möjligen heter Johan Georg Christian Störl (1675-1719). Vi sjöng denna sång varje morgonsamling hela lågstadiet, mycket nostalgi och en mycket vacker psalm.
Här spelar jag altsaxofon (som är något ljusare i tonen än tenorsaxen). Har fått hjålp med stråkar (som jag själv saknar) av Jocke, och så här låter min och Jockes tolkning av den gamla fina psalmen från 1700-talet. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
DU har gjort en underbar tolkning som för mig tillbaka till unga år. Mitt lilla bidrag gör det nästan genant att förekomma i låtens ämnesrad... :unsure: Men stråkarna är spelade på tyska för att ge trohet mot orginalet! :rolleyes: :lol: Tror de är lite för exakta om jag ska ha en åsikt! B)
Roffe H:
Exakt, jättefina stråkar Jocke. Tur att du la dem med tysk accent annars hade det nog protesterats en del. :lol: Klart att du skulle vara med: " Har man gett sig in i leken får man leken tåla", eller hur? :D
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.04.2013, 22:30:16 ---Exakt, jättefina stråkar Jocke. Tur att du la dem med tysk accent annars hade det nog protesterats en del. :lol: Klart att du skulle vara med: " Har man gett sig in i leken får man leken tåla", eller hur? :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Så klart! ;-) Första psalmen jag hört här... men ingen "ylar"!^^ Vet du... jag kommer att tänka på Nisse Landgren när jag hör din fina tolkning! :)
Eddi:
En i sanning skön dänga som tolkats mer åt Manhattanhållet än det tyska som tur är :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida