Forum > Demolåtar

Why so far away? Synt! Light Head... försöker i alla fall lysa upp i mörkret!

<< < (3/6) > >>

palm:
Hej...

Jag gillar inledningen, snyggbasgång som tar låten fram. Det finns ett mellanparti med en synt som går från vänster till höger - hade jag tagit bort. Men nu är det förmodligen så att mina referenser inte passar till din musik. Lyssnade på några andra låtar som jag tror är dina och där låg en melloslinga ovanpå en snygg ljudbild. Det behövs här också för en helhet.

/Palm

MaxB:

--- Citat från: Light Head skrivet 08.04.2013, 11:02:51 ---Hur funkar detta? Jag skulle himla gärna ha lite sång på, men har själv inte tillräckligt bra förutsättningar. Någon som vill testa? Jag har en text...

--- Slut citat ---

--- Citat från: MaxB skrivet 08.04.2013, 20:20:11 ---Jag älskar introt och delen efter introt (23-44). Vill att den vid 44 traditionellt kommer tillbaka till Cm.
Gillar om nästa del bara kommer som som en kort passage innan den delen (23-44) kommer tillbaka. Men den delen kommer inte tillbaka här.
Jag skulle önska att du förlänger den del jag säger jag gillar 23-44 x 2 och efter ett parti med nästa grej kommer tillbaka flera gånger med (23-44) grejen. Får jag beställa en sån version?

--- Slut citat ---

Den 8 april testade jag på eftermiddagen att sjunga din text och fick det att funka bra... i den första delen. Nu närmare en vecka efter att jag var på gång - och ville testa sång - har jag fortfarande inte hört ett pip från dig. Jag blir sne' på mig själv som lägger ner tid på att förklara det för dig då jag egentligen borde använda min värdefulla och begränsade fritid till att göra egen musik. Sagt och gjort!

Asti:
Fräcka ljud och bra driv! För att få den att sticka ut och fastna behövs en catchy melodi....
Tyvärr är den här typen av låtar inget jag känner att jag klarar att sjunga med äran i behåll!  :)
Kolla med Girly eller Marre t.ex! Tror att det ska vara en tjej som kan sjunga ut och har rätta känslan!
/Asti

pxm:
Snyggt, Light Head !!!!

mvh

Wernborg:
Snyggt balans mellan bastrumma och syntbas. Brukar ha svårt för det. Hur tänker du?

Basen blir lite för "naiv" när den hamnar själv med trummorna i breaken. I sammanhanget funkar det, men lite för enkel på egen hand. I övrigt trevlig lyssning tycker jag.

Ang. kommentarer, så är det ju inte praktiskt möjligt att vara helt "rättvis", vad nyttan nu skulle vara med det. Light head har en demokvota på 75% vilket är helt ok, och innebär att att 75% av kommentarerna han gjort i demoforumet är i andras trådar. Bara för att LH inte kommenterat den eller den personen på ett tag så har han troligen gjort nytta och kommenterat på andra ställen. Just den här typen av frågeställningar är det som gör att forumet tappar fart och självdör om vi inte ser upp. Sen är ju självklart inte demokvotan hela sanningen heller. Jag själv tex. har en bra upparbetad demokvota och skulle kunna låta bli att kommentera andra helt ett tag framöver, men det skulle ju märkas, eller hur? (Nu varken kommenterar jag särskilt flitigt eller lägger upp låtar för tillfället iofs, men det handlar nog mer om en tillfällig kreativ svacka bara.)

Så släpp taget om rinken. In och tyck till även om syntmusik nu alla rockgummor och rockgubbar. Popsnören och jazznissar. Vispysar och metallarbetare.

:D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion