Forum > Demolåtar

Why so far away? Synt! Light Head... försöker i alla fall lysa upp i mörkret!

(1/6) > >>

Light Head:
Låtskrivare: Light Head
År: 2013
Längd: 2.07
Genre: Synth / electronskt / dance?

Hur funkar detta? Jag skulle himla gärna ha lite sång på, men har själv inte tillräckligt bra förutsättningar. Någon som vill testa? Jag har en text...

https://soundcloud.com/blipp-2/why-so-far-away

Text, utkast:
Why so far away?

Everyday, you tell me to go away...
Just take a hike.. but why, dont you want me anymore?

Dont you remember love? All sweet memories..
I definitly do! And all I want is you!

Having a nice americano and a lovely chat
Thats was the best thing I use to know

You call me and I ran to our street café
Allwas I find my self waiting for you

Why so far away?
Why am I alone?
Why dont you hurry?
Why, hunny... why?

Light Head:
I dag är jag bara allmänt vresig,, men.. Vad kommer det sig att det är så få kommenterar när ni lyssnat eller öppnat en tråd? Saknar ni fantasi? Saknar ni förmåga att lyssna på annat än saker som är er egna bakgård? Orkar ni inte? Vad är problemet? Såklart att jag inte vill skaffa mig någon ovän, men vad fasen!?!

Är ni rädda för att kommentera? Ibland kan det vara svårt att skriva konstruktiva saker, och man är kanske rädd för att såra någon?! Man måste ju inte såra!!! Man måste ju inte komma med ryggdunkar! Man kan vara kreativ!

Kanske lever jag kvar i hur KR var "förr"?!? Alla var öppna, alla var framåt,, KR's medlemmar var kåta på musik! Men nu?!  :ph34r:

Tillhör alla på KR kategorin som anser att The Knife är "svårlyssnade", eller kanske helt omöjliga att lyssna på?! (The Knife, var bara ett exempel, inte något jag ville påstå liknar mina egna kompositioner!)

I morgon är en annan dag! Och jag är formodligen inte alls lika vresig!  :blink:

bjurte:
Ehh!! Är du arg eller ??? :unsure: :o :)
Betänk Måndag,betänk Kontors-tid...Näe, jag får allt vänta med att lyssna när jag kommer hem
som ung. 95 % till här !! ;)

Ps. Jag lovar att lyssna när jag kommer hem,under tiden kan ju du skriva en sågning i Min och Astis
Melancholia!! ;)
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=33755.msg243922;topicseen#new

Clemens:
När du ändå kollar Bjurtes låt så går det bra att lyssna på "My secret Bliss " åxo!  :D

bjurte:
Så  !! Hemma och lyssnat!
Tycker det var ganska 'easy listening' rätt igenom
Många sköna ljud och fräna harmonier, visst saknas sång och är nog vad som avgör om det blir 'flipp' eller 'flopp' ..
Där emellan 50 - 1.45 på spelaren är det riktigt läckert.
Så nu ska det bli spännande att läsa vad du skrivit i min tråd.. :D  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion