Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Sidewalk
Dividend:
Lyssnar igen. På korta verren.
Låterbättre även om jag är osäker på vad som är skillnaden! :P Jag godkänner den med en 9 utav 10 :D
Snyggt, snyggt! Och tycker fortfarande det låter lite Jon Mike Jovi :D
Harmonica mike:
Tack Per :)
Ja det är bara lite slip kvar på denna nu..
############################################
Mixade in Max:s elgura på reffen så ni får höra hur han tänkte det hela..
Mike
Jocke:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.04.2013, 15:38:16 ---
Mixade in Max:s elgura på reffen så ni får höra hur han tänkte det hela..
Mike
--- Slut citat ---
Tycker inte det är dumt alls... fast jag hör den inte så väl... ligger den riktigt rätt? Av vad jag hör tycker jag det verkar funka riktigt bra i första delen av refrängen men det är inte riktigt samma låt längre så det kanske behövs något omtag... hör som sagt inte riktigt vad som spelas... Däremot tycker jag att guran kan tonas ner på senare delen av refrängen.. "And the years..." - där kan du lyfta fram orgeln om du har den kvar... kanske hastighetsbyte på Leslie vid/innan reprisen?
Trodde du tog helg innan... :lol:
Harmonica mike:
Tack Jocke.
Jag mixade snabbt in den så den hamnade lite lågt i ljudbilden,lite tidspress här..Jag kan ha missat synkningen,men jag tror inte det..Max har fått pm,vi får se vad han säger om synket..Ja allt drunknar lite på reffkören,skall dra ned den ett litet snäpp..
Orgeln ligger i samma volym,men ju fler kockar - desto svårare att urskilja smaken eller nåt :) Frekvens tjofräseri mellan gura/orgel helt klart.
Jag har ingen vettig orgelplugg nu..Kör med Halion/Cubase.Inga möjligheter att lesliefiera liret..B3:an står på önskelistan,på prioriterings listan - 20 plats :D
Mike
Jocke:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.04.2013, 16:02:36 ---Tack Jocke.
Jag mixade snabbt in den så den hamnade lite lågt i ljudbilden,lite tidspress här..Jag kan ha missat synkningen,men jag tror inte det..Max har fått pm,vi får se vad han säger om synket..Ja allt drunknar lite på reffkören,skall dra ned den ett litet snäpp..
Orgeln ligger i samma volym,men ju fler kockar - desto svårare att urskilja smaken eller nåt :) Frekvens tjofräseri mellan gura/orgel helt klart.
Jag har ingen vettig orgelplugg nu..Kör med Halion/Cubase.Inga möjligheter att lesliefiera liret..B3:an står på önskelistan,på prioriterings listan - 20 plats :D
Mike
--- Slut citat ---
Finns det inte en Leslieplugg i Cubase längre? Rotary eller något hette den väl förr... Jag har en Nord Electro med riktigt bra Hammondsound - kan köra igenom midifilen när du börjar känna dig klar om du vill!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida