Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Sidewalk

<< < (18/21) > >>

Harmonica mike:
Roffe:
Juryn har bestämt att det är den korta versionen som gäller.Låten landade på 4:10 ändå så det räcker med råge.Kul att du gillar denna dänga Roffe,det värmer gott.Jag skall försöka fixa ihop delarna bättre..Jag förstod inte att det var själva övergången som var haken,trodde att alla menade själva spelsättet/sången/instrumentlir..Nu vet jag bättre via Jocke å Sigmunds som kom med ett lysande förslag.

Sigmunds:
 :) japp det blir bra.

Alatar:
Tack det värmer gott i ett kyligt Norrbotten,fortfarande minusgrader på nätterna.Ja jag valde att köra rakt i kompet där,då det är en del brutala fills i denna..Kanske nån synkop på virveln kan möta basens duttande å nån krasch - kollar på det.

Max:
Ja jag var kanske för snabb då jag skippade din gura på reffen..Jag har kvar den så jag kan lyssna igen..Jag kapade lite på lugna delen i slutet då det var en del missljud som jag inte kunde dölja i mixen :(
Oki,volym ned.
Lite senare entre´oki.
184-185..skall testa det Max..Tack för kommentaren,och LIRET  :)

##################################

Tack alla för kommentarer.Nu har jag kanske ammunitionen jag behöver för att skjuta denna i sank.
Sank och sank - faen,en ubåts låt  borde man göra  :D

Mike

Roffe H:
Vad bra, att i alla fall, att en del kan förklara vad de egentligen menar.  :wacko: Fint att du kan komma vidare nu...om du gör en låt om båtar (speciellt om det är dimma) lova att jag får vara med på ett hörn då som mistlur.  :lol:
/Roffe

Eddi:
Egentligen borde det ju inte vara någon större skillnad med en slopad vers 2 men på något sätt känns den kapade versionen bättre när det gäller flytet - svårt att gå från 4/4 (som jag uppfattar det) till valstakt  (som jag uppfattar det) men det funkar bra här ändå. Såg att du skulle göra lite mer expriment så jag avvaktar ny verre.

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.04.2013, 08:16:30 ---...
Jag skall försöka fixa ihop delarna bättre..Jag förstod inte att det var själva övergången som var haken,trodde att alla menade själva spelsättet/sången/instrumentlir..Nu vet jag bättre via Jocke å Sigmunds som kom med ett lysande förslag.
...

--- Slut citat ---

Det var nog så att det inte lirade så att vi trodde att det skulle gå att få ihop det till en början. Särskilt tydligt kändes det när du hade filat en bra stund på vers och refräng - då stack outtro-partiet ut som en väldigt udda fågel. Är glatt överraskad över att det gått att få till att funka så här bra! :)

--- Citat från: Eddi skrivet 12.04.2013, 10:55:18 ---Egentligen borde det ju inte vara någon större skillnad med en slopad vers 2 men på något sätt känns den kapade versionen bättre när det gäller flytet - svårt att gå från 4/4 (som jag uppfattar det) till valstakt  (som jag uppfattar det) men det funkar bra här ändå. Såg att du skulle göra lite mer expriment så jag avvaktar ny verre.

--- Slut citat ---

Jag förstår hur du tänker Eddi - jag var också där en stund men i 6/8 markeras 1 och 4 och det går att lägga en 4-takt ovanpå (så länge man bara spelar rak takt...  :rolleyes:

6/8: 1-2-3-4-5-6-1-2-3-4-5-6
4/4: 1------2-----3------4----

Harmonica mike:

--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 13:03:11 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.04.2013, 08:16:30 ---...
Jag skall försöka fixa ihop delarna bättre..Jag förstod inte att det var själva övergången som var haken,trodde att alla menade själva spelsättet/sången/instrumentlir..Nu vet jag bättre via Jocke å Sigmunds som kom med ett lysande förslag.
...

--- Slut citat ---

Det var nog så att det inte lirade så att vi trodde att det skulle gå att få ihop det till en början. Särskilt tydligt kändes det när du hade filat en bra stund på vers och refräng - då stack outtro-partiet ut som en väldigt udda fågel. Är glatt överraskad över att det gått att få till att funka så här bra! :)

--- Citat från: Eddi skrivet 12.04.2013, 10:55:18 ---Egentligen borde det ju inte vara någon större skillnad med en slopad vers 2 men på något sätt känns den kapade versionen bättre när det gäller flytet - svårt att gå från 4/4 (som jag uppfattar det) till valstakt  (som jag uppfattar det) men det funkar bra här ändå. Såg att du skulle göra lite mer expriment så jag avvaktar ny verre.

--- Slut citat ---

Jag förstår hur du tänker Eddi - jag var också där en stund men i 6/8 markeras 1 och 4 och det går att lägga en 4-takt ovanpå (så länge man bara spelar rak takt...  :rolleyes:

6/8: 1-2-3-4-5-6-1-2-3-4-5-6
4/4: 1------2-----3------4----

--- Slut citat ---

Helt riktigt Jocke.Trum filen kommer från en 6/8 dels mapp i en expansion som jag köpte till ez:t..
Nu förstår jag sågningen på första outrot det som senare blev stick/mellanspel med lite förändring i liret.
Jag har modifierat filen lite på intro/reff/stick..Flyttat kantslag till virvel på reffen,fixat lite fills på keys - introt går exakt som loopen gjorde från början,med en liten förenkling i början.Sticket modifierade jag lite,men grundpuls 6/8 ligger konstant.
Summerar man min tanke - tre delar i 6/8 som skiljer sig åt lite så nådde jag fram,kanske lite längre då än jag trodde med sticket/mellanspelet :)
Kvar att göra,sy ihop reff - stick snyggt samt sätta ... ... ... sången.Kanske spelar om basen också nu med min "nya" bas.
Samt låta nån annan mastra,jag sabbar det garanterat.

Nu tar jag helg och lirar till veckan,ha en bra helg Jocke

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion