Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Sidewalk

<< < (21/21)

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.04.2013, 08:32:40 ---Jocke:
Du menar midi effekter,finns en drös men jag törs inte trycka på nåt jag inte känner igen  :D Jag kör mitt keyboard via usb.Jag skall se om jag hittar det du nämnde.
Ja men det var ett gentilt erbjudande att fixa till hammond ljudet - det tackar jag för.Fixar ut en midi då det börjar dra mot slutkläm på denna.Nu ligger soundet ganska ljust och lite fräsande,för undvikande av frekvenskrockar..Nightmare för Max gura dock..Båda pannande åt smma håll så..

--- Slut citat ---

Vad tror du om den här?

Harmonica mike:

--- Citat från: Jocke skrivet 15.04.2013, 12:27:58 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.04.2013, 08:32:40 ---Jocke:
Du menar midi effekter,finns en drös men jag törs inte trycka på nåt jag inte känner igen  :D Jag kör mitt keyboard via usb.Jag skall se om jag hittar det du nämnde.
Ja men det var ett gentilt erbjudande att fixa till hammond ljudet - det tackar jag för.Fixar ut en midi då det börjar dra mot slutkläm på denna.Nu ligger soundet ganska ljust och lite fräsande,för undvikande av frekvenskrockar..Nightmare för Max gura dock..Båda pannande åt smma håll så..

--- Slut citat ---

Vad tror du om den här?

--- Slut citat ---

AHA!!!

Den som söker skolen finna  :) Ja där ser man,då finns den i mitt Cubase helt klart..Trodde jag skulle hinna lira lite på denna idag,tji fick jag  :(
Nåväl,det går fler tåg.

Men jag gjorde någon annan glad förhoppningsvis med lite lir :)

Tack för infot Jocke,du är en klippa.

Mike

bjurte:
Jo-jo !!
Här har det hänt grejer sedan man lyssnade sist!!
Vilken komposition !
Fem Soul-sken i luften för den..
Nästan lite 'minimusikal' känsla tycke jag.
Sången får därför 3 st. Robert Jelinek och 2 st. Peter Jöback i luflen..'(Pust nu blev det tuungt  :D )
MaxB:s Gura tillförde mycket, Bravo !!   

ynot:
Hej HM
lång tid lika roligt

Överlag skulle jag gilla 4 delar  över 8 o 16
En distad gura på reffen .... lite tapp i övergången från sticket till reffen i intensitet
men ,,det är bara på dom blankaste pärlorna man ser skiftningarna

Men nr riktigt fin låt mycket mycket känsla i rösten.bra lirat ,,,, 

Tony

Harmonica mike:
Bjurte:
Men OJ! Stort tack för den  :wub: Jag har lite kvar,skall sy ihop reff/stick och mixa lite samt låta nån annan mastra.

Tony:
Ja men vad kul att se dig igen i mina trådar,vecome back får jag säga då.
Den har 6/8 som beat tema denna och jag har slagits för de olika delarna,nu har väl de flesta förlikats med min
tjurskallighet :D
Kul att du gillar den,jag skall snygga till övergången mellan reff å stick.En distad elgura,kan du lira in ett exempel åt mig?
Jag har ingen elgura  :(

Tack för kommentarerna boys

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion