Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Sidewalk
Harmonica mike:
--- Citat från: Sigmunds skrivet 11.04.2013, 12:38:36 ---Hvis sticket skal med :D.. så synes jeg overgangen fra refrenget blir for brå.
Hvis du repeterer "to the sidewalk" en gang til i slutten av refrenget og lar "sidewalk" få et lengre delay når musikken stopper, og så en cross fade med sticket.. så kanskje.. litt Pink Floyd "känsla" akkurat der.. aldrig fel :)
--- Slut citat ---
Norge - Sverige 10-0 :)
Ja men det var ett lysande tips Sigmunds! Det skall jag prova vid nästa "session",stort Tack :wub:
Man fastnar lätt i sina skapelser och kommer inte vidare..
Mike
Mike
Roffe H:
Tycker bäst om den kortare versionen. Sticket kan mycket väl vara kvar men som Jocke påpekade, försök limma ihop bättre. För övrigt, en kanonlåt mike. B)
/Roffe H
Sigmunds:
Norge - Sverige 10-0
Vi satser på uavgjort til slutt :)
Alatar:
Lyssnar just nu på "Sidewalk kortare version"
Och det låter mycket bra det här. Din röst passar utmärkt till låten.
Kan inte komma på mycket kritik. Det enda är att trummorna mellan 1:55 och 3:00 låter lite för "exakta" och enformiga.
MaxB:
Jag har inte läst andra kommentarer utan kör på här.
Mitt volympedalspel är lite för tidigt! Du ska synka det. Gör du det med hela mitt gitarrspår, hör du nog när det passar vid delen som kommer vid 63-64 som (oftast) kommer rakt på takt.
Om du sen väljer att klippa bort gitarren det efter 63-64 borde du åtminstone testa att ha den med från 184-185, återigen med längre volym - så att det inte tar över - utan bara fyller ut. Jag saknar den delen och tror att den skulle passa super. B)
Jag tycker att mitt volympedalspel generellt har för hög volym. Den typen av spel ska mer smyga på lite lägre i volym.
Det var allt för tillfället.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida