Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Sidewalk
Sigmunds:
Har ikke hengt med i alla svängarna her så noe av dette er kanskje sagt allerede.
El.gitaren i første intro't stör litt for sangen synes jeg. Ville spilt mindre toner og lagt den lengre bak i lydbildet.
Blir litt lett i refrengen.. legge på en el.gitar for å få mer tyngd?
Er litt enig med Cykeln angående sticket..
Bra jobbat!
Harmonica mike:
Sigmunds:
Tack för kommentaren.Sticket,ja den eviga frågan :) Jag donade lite med låt längden,men inte med sticket..Jag måste ta en ordentlig funderare på hur jag skall korta ned det snyggt..
El gitarr - Ja Max var inne på det och jag fick ett spår av honom men jag kapade bort det.Dragit upp orgeln lite nu,det kanske klarar sig med det..Men jag kan testa med elguran igen..
###########################################
Då kör vi den kortade versionen.
Kapade bort vers två och körde reffen direkt efter sticket,jag tycker det blev perfa.Drog in paden Eddi efterlyste och fixade lite i mixen,trummorna bland annat..
Drog också upp orgeln ett litet litet snäpp.
Stora frågan,kommer jag undan med detta eller bör jag kapa sticket?
Just nu är ställningen:
Hmike - KR/Eva 1-5 Fast min röst är värd tio röster :P :lol:
Då kör vi igen,hoppas ni orkar..
Versionen som gäller ligger i första posten..
Mike
Jocke:
Jag orkar iaf... älskar den här låten! :wub: Tycker det börjar funka riktigt bra nu. :) Egentligen gillar jag grejer som sticker ut och bryter av men det kändes lite rumphugget i går...^^ Detta är betydligt bättre! :) Tycker du ska kika på att ändra trummorna i breaken... går det att halvera hihaten i första breaket? I andra breaket gör trummorna en figur med "splash-splash" på slutet (finns på ett annat ställe i början också) och jag tror att du kan bättre än så för att limma ihop de olika partierna.^^ Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för den här goa låten! :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Jocke skrivet 11.04.2013, 11:34:12 ---Jag orkar iaf... älskar den här låten! :wub: Tycker det börjar funka riktigt bra nu. :) Egentligen gillar jag grejer som sticker ut och bryter av men det kändes lite rumphugget i går...^^ Detta är betydligt bättre! :) Tycker du ska kika på att ändra trummorna i breaken... går det att halvera hihaten i första breaket? I andra breaket gör trummorna en figur med "splash-splash" på slutet (finns på ett annat ställe i början också) och jag tror att du kan bättre än så för att limma ihop de olika partierna.^^ Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för den här goa låten! :)
--- Slut citat ---
Jocke:
Tack,du är en klippa.I första posten så ligger versionen från igår,inte skruvat nåt i den.
Ovan ligger den kapade verren,så jag inte förvirrar dig :)
Oki,jag kollar trumfillsen.
Highaten,ja det går nog.Nu lirar dom nån sorts shuffle 6/8,och det kanske inte behövs på sticket.På introt drog jag ned trummorna,och i synnerhet baskaggen ordentligt mot föregående version,jag tycker det blev bättre.
Övergången reff-stick,skulle behöva lite slip helt klart..Det känns nästan som en paus där fast highaten börjar jaga på.
Skall testa att börja tidigare med liret,eller dra ett tremolo ackord eller nåt efter avslaget,yla kanske.
Nice:a tips Jocke..Jag skall på´n igen :)
Mike
Sigmunds:
Hvis sticket skal med :D.. så synes jeg overgangen fra refrenget blir for brå.
Hvis du repeterer "to the sidewalk" en gang til i slutten av refrenget og lar "sidewalk" få et lengre delay når musikken stopper, og så en cross fade med sticket.. så kanskje.. litt Pink Floyd "känsla" akkurat der.. aldrig fel :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida