Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Sidewalk

<< < (11/21) > >>

zorrow:
Hej, jättefin låt och mycket bra sjunget. Hela mixen är lite låg volymmässigt och sången ligger lite ovanpå istället för i mixen. Mycket bra körer! Kan du skära lite i botten på sången och låta basgitarren ta lite mer plats? Det blir väl mer.... :unsure:

Eddi:
Del 1 nu med MaxB´s volympedal 9,5 points
Del 2 nu med ett otroligt bra ackeriff 9,5 points
Del3 .................. kommer att bli bra det känner jag på mig

Proffsigt sjunget, körat, arrat etc. håller internationell klass.

Harmonica mike:
Då skall vi se,solen strålar över Norrbotten idag så det blir en bra dag  :)

Roffe:
Ja men det tackar jag för,mixen är ju det mariga numera..Outrot ja,bearbetar det lite mentalt och testar lite till veckan.Ja lite vår feeling i Boden idag då solen lyser klart,de glada gubbarna får följa med till stugan  :)

Jocke:
Fullt möjligt att köra efter ditt förslag med vers reff igen,men då behöver jag ett stick..Jag tänkte så här;en liten förlängning på reffen - en kort mellan grej - kortreff - och outrot som introt med fler ackord.Jag skall känna efter på orgeln om jag skall ha den kvar,,En annorlunda kompad acke mot nuvarande och panorerad kan bli snyggare..Ja som du ser så stressar jag inte med denna,det kan löna sig då det låter bra så här långt.Tänkte försöka undvika "kill your darlings" på den här  :) I mitt trumhuvud som är ganska begränsat så är hela låten inkl. första outrot olika varianter på 6/8.Du menar en markering i varje takt på reffen,det är 6/8 där och lira på fyrorna fattar jag inte hur du menar - min musikteoretiska kunskap är inte hög så jag kan vara ute och cykla härDet är inte viktigt,huvudsaken är att det flyter  :D
Ja på reffen har jag pianot som dunkar till på G-D-C.Kanske svårt att höra men tar jag bort det så blir det väldigt tomt.Stickigt,menar du för högt? Jag oktaverar där och det blir rätt ljust.I lurarna låter det lite skumt då jag drog leaden vänster,men i mina monitorer och övrig lyssning låter det fräckt med överstämma höger och oktaverad lead halvöverstämma i mitten..Stämmorna ligger drygt 40-0 och 0-40 mot varandra jag skall testa att dra dom
70-30 samt 30-70 det brukar göra underverk om det är tight..
Mycket tacksam för din återkoppling Jocke

Zorrow:
Tack. Menar du att sången är för hög i mixen då den ligger ovanpå? Ja det är inte mastrat detta,kanalerna rakt av till masterbussen som är helt tom - drömläge för en masteringshungrig studiotekniker  :)Basen,hos mig hörs den bra i mixen,nästan i överkant..Så jag törs inte dra upp den.Jorå,det kommer mer i denna..

EDDI:
Ibland så får man såna där lyckliga stunder i sitt liv - det här är ett av dom när jag ser vad du skriver :wub: Ja acke riffet,det kom först när jag spånade på den ösiga reffen.Max volympedal är brilliant på introt,snyggt som tusan.Tack Eddi för återkoppling och betyg,det glädjer mig skall du veta.
Låten får sätta sig lite sedan skall jag klura ut ett vettigt outro..

################################

Stort tack boys för kommentarer och återkoppling på denna "långbänk"..Nu tar jag helg och siktar på en grillad hamburgare i vårsolen.

Mike

cykeln:
Helt rätt utveckling
tycker du kan förstärka orgeln och fortsätta med den in i den avslutande delen ist för gitarr
Soulblås på refrängen skulle sitta mumma  :)

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.04.2013, 10:42:06 ---Då skall vi se,solen strålar över Norrbotten idag så det blir en bra dag  :)

Jocke:
Ja som du ser så stressar jag inte med denna,det kan löna sig då det låter bra så här långt.

--- Slut citat ---

Nä, det är väldigt sällan helheten ramlar ner över en på en enda gång... Varför ha brått när det är så roligt?  :P

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.04.2013, 10:42:06 ---Du menar en markering i varje takt på reffen,det är 6/8 där och lira på fyrorna fattar jag inte hur du menar - min musikteoretiska kunskap är inte hög så jag kan vara ute och cykla här[/i]Det är inte viktigt,huvudsaken är att det flyter  :D

--- Slut citat ---

Nä, det där är två olika "spån" - ska vi glömma 6/8 lite...

I versen markerar du på (1-2-3-4) - å - 1 Tänkte mig nog att det skulle kunna ge flow och bra tryck i refrängen att markera 4 - 1

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.04.2013, 10:42:06 ---Ja på reffen har jag pianot som dunkar till på G-D-C.Kanske svårt att höra men tar jag bort det så blir det väldigt tomt.Stickigt,menar du för högt?

--- Slut citat ---

Nu idag har jag lyssnat i ett par medelmåttiga Creative datorhögtalare och nu funkar kören och är riktigt snygg. I mina lurar blir det jättekonstigt när leaden lämnar mitten - som någon slags akustisk lobotomi...  :huh: Samtidigt låter kören lite överprocessad och hård... Kan kanske gå att ratta till med EQ. Jag skulle vilja ha kvar leaden ung som den var innan och att kören kom till... På tal om kör... ett annat "spån" - kör på upprepningen av sidewalk?

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.04.2013, 10:42:06 ---Stort tack boys för kommentarer och återkoppling på denna "långbänk"..Nu tar jag helg och siktar på en grillad hamburgare i vårsolen.

Mike

--- Slut citat ---

Ja, njut av vårsolen - god mat och dryck och god musik är en rätt oslagbar kombo! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion