Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Sidewalk

<< < (10/21) > >>

Sigmunds:
Rekker ikke helt å henge med på alt som skjer her på KR.. Får da kommentere litt når jeg kan..

Bra sang Mike  :)
Andre har vel også nevnt det, synes gitaren i andre verset blir litt for intens.
Siste delen i 6/8 tåler kanskje mye mer tryck/punch, flere instrumenter.. Kan eventuet gå over i et solo outro..
Har bare hørt med PC høytalere så det blir farlig å si noe mer om lydbildet..

palm:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.04.2013, 08:48:01 ---
--- Citat från: palm skrivet 05.04.2013, 07:39:52 ---Detta är bra...

Fina harmonier och bra sång. Refr är lyftet för låten, riktigt bra. Tyckte att du skulle tryck in en halvpackad, lessliespelande organist från Ålandsfärjan... Han skulle behövt ett gigg.
MEN efter MaxB git är jag inte helt säker.
Utrot hade jag ändrat om - annorlunda men inte tillräckligt. Hade gjort som introb 

/palm

--- Slut citat ---
Hmmm, använda utro-delen som intro istället - är det galet eller brilliant?
Kan det fungera att prova? Låter som en möjlighet...

--- Slut citat ---

Nu var jag otydlig. Menade ta bort utro helt och ersätta med en fylligare intro variant med lika snygg gura och kanske lite mer gura typ. Riktigt bra spelat MaxB.

/Palm

Harmonica mike:
Sigmunds:
Ja men det är lugnt,man måste ju ha tid för att skriva lite musik också  :)
Kul att du tittade in.
Outrot ja,jag tvekar om det håller.Kanske med mer arr som du säger.Nyare version uppe nu men helt utan outro - måste fundera på det några dagar..Kul att du gillar sången,det värmer.

#######################

Då donade jag lite mer med denna.Det står i första posten vad jag gjort..

Outrot lyser med sin frånvaro,jag hann inte mer än så här - Max är med och lite till.

Kanske har jag den fram till outrot..

SÅGA

Mike

Roffe H:
Det blir bara bättre och bättre mike. Så snyggt!  :) När du får till outrot är det klappat och klart, då kastar jag alla mina mössor, ty nu är det vår. Du får glada gubbar så länge,  :D :D :D
/Roffe H

Jocke:
Bättre men lite kort va...?  :rolleyes:

Spånar... skulle det funka att lägga ett varv till med vers och reff - det är ju så j-a bra! :)
Tycker kören fortfarande känns lite "stickig" och bred - iaf i lurar.
Skulle det kunna fungera med markeringar 4/1 i för att skapa lite tryck i refrängen? Elgitarr + cymbal?
Orgeln hör jag bara nätt och jämt - tycker den kunde få bröla på ordentligt i refrängen!  :)

Funderade på om det inte skulle funka med samma fingerpicki´n men andra harmonier på outtrot som i början men det var väl en annan taktart eller?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion