Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Sidewalk

<< < (9/21) > >>

cykeln:
Som sagt väldigt bra låt
och sången och stämsången är ju uberbra!
Lyssnar på den variant där Max är med - tycker hans insatser passar perfekt
Har du provat att ersätta kantslaget med virvel när det drar på sådär ordentligt?
Tycker inte att ljudet på guran på avslutande delen riktigt stämmer med sången. Jag hör den med någon slags soft orgel istället
Men det är ju jag det  :)

Girly:
Schysst låt  :D
Refrängen är ju helt enkelt underbar  :wub:
Girly

palm:
Detta är bra...

Fina harmonier och bra sång. Refr är lyftet för låten, riktigt bra. Tyckte att du skulle tryck in en halvpackad, lessliespelande organist från Ålandsfärjan... Han skulle behövt ett gigg.
MEN efter MaxB git är jag inte helt säker.
Utrot hade jag ändrat om - annorlunda men inte tillräckligt. Hade gjort som intro

/palm

MaxB:

--- Citat från: palm skrivet 05.04.2013, 07:39:52 ---Detta är bra...

Fina harmonier och bra sång. Refr är lyftet för låten, riktigt bra. Tyckte att du skulle tryck in en halvpackad, lessliespelande organist från Ålandsfärjan... Han skulle behövt ett gigg.
MEN efter MaxB git är jag inte helt säker.
Utrot hade jag ändrat om - annorlunda men inte tillräckligt. Hade gjort som introb 

/palm

--- Slut citat ---
Hmmm, använda utro-delen som intro istället - är det galet eller brilliant?
Kan det fungera att prova? Låter som en möjlighet...

Harmonica mike:
Jocke:
Oki,outrot..Jag skall tänka till där..Jag vill ju ha något brytande där men inte en annan låt,vilket det känns som nu om jag får tro min Eva.Jag skall sätta mig vid keys då nästa våg av musik sveper över mig,så får vi se hur det kan bli..

Roffe:
Thanx man  - saker i luften - I got the point   :D

Easy ridern:
Tack Stefan det värmde.Jag funderade på virveln,men det blev bara en funderation..Använder ez/blueskitet på denna,virveln där säger allt som behöver sägas.Jag kan testa på en sidoverre och slänga upp den..Oki,hammond - ja kanske..Måste testas.Jag har inte så bra hammond sound just nu,kör med Halion i Cubase..Men B3 står på önskelistan,den låter fett..

Lena:
Tack,det värmde gott i denna vårlängtande sidewalkin´ bluesman  :) Fast jag skall foga dit lite till tänkte jag,inte riktigt hemma än med detta.

Palm:
Thanx man,riktigt kul att du gillar.Ja hammond skulle kunna gå..Max lirar råsnyggt på intro/versen så det skall med.Jag skall känna på keys idag och testar om det tillför något.Oki,en sågning till på outrot.Då testar jag något annat.Ett fetare/ackordigare arrat intro skulle kunna passera som outro typ..Jag ritar vidare.

Max:
Ja med det var en intressant vändning..Jag kan spela ackorden på keys,å stötta guran eller skippa den..Grejen med outrot som jag ser det,texten knyts ihop där.Den lidande sången säger allt och binder samman det jag sjungit tidigare.Valet av instrument och kanske ackord,var inte det bästa.
Jag testar först att sätta outrot på keys,hammond elpiano eller rent piano,eller kanske med det svaga tremolot som ligger nu.Kyrkorgel skulle ju vara fräckt :D Jag skojar inte,texten skriker ju tragik och önskan om giftermål etc..Det finns ett fräckt kyrkorgelsound i Halion,jag testar  :D
Nu är det dags att sluta snacka och börja lira - det kommer en verre på ett tag..

########################

Tack alla för fina kommentarer.Helt klart så måste jag göra något åt outrot.Många ide´r att testa så vi får se,skam den som ger sig.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion