Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Sidewalk

<< < (6/21) > >>

Harmonica mike:
pxm:
Tack Johan  :)

############################################

Då lirade jag klart på denna samt ylade nästan all text.Ett lityet vargyl måste in där på luckan i texten och kanske ta om början då det är lite mesigt,eller vad säger ni?

SÅGA!

Mike

Eddi:
Oj vilken låt du bjuder på - ska lyssna fler gånger innan jag har nåt att komma med - den sista delen överraskade lite men inte åt det negativa hållet - det var mer valet av komp som förvånade.

Jocke:
Här kommer Skåne-juryns spontana kommentarer!^^

Det är något konstigt med acken precis i början...

Gillar ....  .....   .....   ...  ...  ...  :lol:

men saknar en röst i mitten på:

"And the years passin´by till yo´re choked with a lie fadin´ out like the Sun I ain´t gonna run to the sidewalk"

Vill höra vers och reff mer... en gång till?

Gillar acken i början bättre än den på slutet.

MaxB:
Gott! Varannan sidewalk skulle kunna knalla neråt, först på C och ner till Am.
Den andra delen limmar inte riktigt samman med första men det går väl att fixa.

Hoppas få kvalitetstid ikväll och göra lite musik. Vill arbeta med kåvbåj-låten och vill testa det jag nämnde i den här låten (i tidigare inlägg).

Harmonica mike:
Eddi:
Ja det sista där råder det delade läger om verkar det som.Jag tror jag kör på Jockes tema,ett kortare vers/intro å en reff till och ett hedundrande avslag  :D Mest klippa klistra nu då liret sitter,,Fast mer text måste ju dit..

Jocke:
Ja jag håller med,det måste dit minst en reff till.Jag lägger till ett kortat vers/intro och kör full reff en sväng till med kort solo å sång..Outrot ligger lite off feeling mot resten,kanske bryter lite väl mycket ja..Testar plan 2 där :D
I början är det två ackar som lirar nästan likadant och dom kommer in lite snett mot varandra,kan vara det du hör.
Jag har tre sångare där du menar,och en i mitten..Men den stämman är oktaverad och glider över i andrastämman lite så det hörs inte så bra.Jag testade först med två och pannade h-v,la dit en till men skulle lagt själva grundstämman i mitten,fixar.
...  ... ...  . .. . ....  . .  .. .. .tre långa tre korta tre långa :lol:
Men ingen har sågat på soundet,det glädjer mig lite :)

Max:
Ja min Eva och Jocke sågar lite på outrot,skall tänka till där lite.Eddi förhöll sig neutral  :wub:
Det kan ju bryta lite som effekt,en aning för mycket kanske nu..Klipper in ett kortat vers/intro å en full reff till samt fixar till ett outro.Vore kul att höra hur du menade med guran..

Tack för kommentarerna boys,jag skall på´n igen :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion