Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Sidewalk
Harmonica mike:
Björn:
Missade din kommentar i påskstressen :wub: Bra tips om bas grejerna..Förstår att det behövs nåt mellan bas å kort,det tar ju ett tag att lära gamla hundar att sitta ja :) Strängarna var ju ett bra tips också..Det går snabbt några år..Elixirs slipade på min
Hittade en bas zoom för 1200:- inkl.frakt med usbport..Tänkte att man kanske kan köra direkt in till cubase via det eller man kanske måste gå via ljudkortet,,typ eller nåt? Jag vet inte som sagt.
Det fanns ju lite att välja på där hos tysken.Jag är inte ute efter några "jumbomumbo" effekter utan mera en eq samt en schyst kompressor eller nåt före så jag får en stabil och klar bassignal in..Det bästa är väl att ta med sig basen åka 5 mil enkel och prova i butiken..Nåväl,jag förstår att lösningen ligger här och tackar för tips.
Biken:
Ja jag gjorde en snabb mix enligt ditt devis,kanske blev det lite bättre.Ja kan jag förvalta resten så kan det bli en skön historia detta..Ett stick och tightare lirat en reff till outro samt LYRICS så har jag den.
Då påskar vi vidare
Mike
SYNTH:
Du kan får till det mike härligt lir som din sång snyggt! B)
MaxB:
Det här är ju alldeles underbart!
Jag hör en sak du inte tänkt på efter 65....
Skulle vara störtskönt med en motvikt till actionspelet på akustisk
supercool spel på elgitarr på G och E strängarna, kanske med lite svajarm
tonerna D-B (G-ackordet), D-A (D-ackordet), C-G (C-ackordet), på sjunde, femte och tredje bandet.
Du vill inte ha en test-mix som visar vad jag menar?
Harmonica mike:
Synth:
Oj,tack vad glad jag blev denna tidiga morgon.Tanken är att sätta allt snyggt och ett kort stick sedan kopiera lite - voila´samt text givetvis..
Max:
Kul att du diggar Max,elgura ide´n vill jag gärna höra.Man kan panorera den mot acken och bredda tremolopianot..Det här skall jag sätta snor tight,skriva en fungerande text till,lira in ett stick och köra det direkt efter nuvarande arr - en reff till samt kort outro enligt intro/versen done.Någon sorts kort solo grej på reff två också..
Släng in elguran i tråden så jag får lyssna,det vore kul 120 tempo på denna 6/8 historia..
Mike
pxm:
Den här var annorlunda - sköna gitarrer och skön refräng.
Upplyftande.
Tycker mixen sitter nu...
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida