Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Sidewalk

<< < (4/21) > >>

Jocke:
Har bara hört gott om Sansamp. :) Det finns en annan som också är bra. En av dem låg ute (var det här?) till försäljning nyligen... inte ofta man ser dem till salu numera... har själv flera andra alternativ så det har inte blivit av att jag skaffat någon.

Asti:
I versen blir det någon form av resonansljud, som slår igenom en aning (där basen går upp).
Bastrumman i kombination med basen kanske?
"Refrängen" sitter fint! Sänk ackeguran och maraccasen en aning bara.
/Asti

mahan:
Tjou Micke!
Ja detta e ju alldeles förträfflig påskmusik på trottoaren, gillas!
Tror att introt behöver lite mera jobb, låter lite träcande o sökande, acken lite väl utpanorerad o basen... den är där ;)
Men när själva låten kommer igång så låter det snyggt, som en helt ny låt med energi och känsla som bara Micke kan!
Och sångrösten e lika skön som förr. Snyggt gitarrsound med lite good old tremolo.
Vi vill ha mera!

h.   johan

Harmonica mike:
Jocke:
Ja det kanske kan räcka med nån sån där liten mackapär..
Du nämnde ju strängarna,klassikern,kan vara det också..Slipade Elixir modell DYRA,men dom har ju några år på nacken..Pinsamt om det är det  :)

Peter:
Ja det är lite kvar i mixen,och mer i arret och TEXT..Resterande kommer nog till veckan,tar till mig alla tips..Ja det är något skumt med mitt basljud,men Jocke har bistått med smarta tips.Så jag närmar mig lösningen så sakteliga..

Johan:
Kul att du tittade in Johan.Ja introt skall få lite till tänkte jag,det blir versen så småningom.Reffen är tänkt rockig som nu.Kontrasten moll-segt kontra lite mer vilt lir blir nog en skön kombination.Jag skall dona lite till med denna så får vi se hur det blir.

Tack för kommentarerna boys

Påska på  :)

Mike

cykeln:
Bra låtidé detta!
Väldigt snygg början melodi och sångmässigt
Det blir något slags skorr efter ett tag i min hörlurslyssning
Tycker att den "energiska" gitarren som går på under refrängen är lite för hög - kanske flytta ut den något från centrum
go fer it!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion