Forum > Färdiga produktioner
Eddi ft. Girly - Slay The Demons (f.d. Dont Tell)
Harmonica mike:
Sådärja,så skall en slipsten dras.Det här var kul att lyssna på.Nu låter mixen lite sextital och det är ju aldrig fel :wub:
Ruskig förbättring.Nu är du uppe på nivån där du kan börja separera och utkristallisera vilka frekvensområden dina valda instrument huserar i enligt Jockes devis.
Det fanns en kanon bra tråd/tabell på studioforum,tror att den finns här också - om de olika instrumenternas frekvensområde.Men den är mera som vägledning än fast mall.
Hmm..Nya Cubase7 har en eq som jag bara sett en demo på men som verkar vara bra för just ändamålet frekvenser.Jag skall kolla in den och se vad det är för en mackapär,famlar lite i mörkret nu..Det finns en Steinberg demo(tror jag det var)på tuben.
Har för mig att du också kör C7,fast Mac då.Glöm ovanstående om du kör nåt annat.
Kul att se att även gamla hundar kan lära sig att sitta :D Om du visste hur jag brottas med mitt basljud nu i ny riggen skulle du skratta gott.Jag funderar allvarligt på att be om hjälp..
Eddi is going the right way
Mike
Eddi:
Tack för input Gurano o HMike och speciellt han med örat Jocke.
Då har jag smygit in rösterna igen men rensat i effekthögen och nu går alla på VerbiageVST så försiktigt jag tror det ska vara. Knäppningarna som finns ligger på basen så den får jag nog göra om (det var det jag jag försökte dölja med EQ-dragningar)
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/SlayTheDemons14.mp3[/mp3]
MaxB:
Var tog Phil Spector vägen? :huh: :lol: Nu har Lou Reed kostym.
Sticket med körpartiet vid 111 är superskönt här
Lägg på basen på 159-166.
Fixa trummor 208-210...
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.03.2013, 08:21:11 ---Tack för input Gurano o HMike och speciellt han med örat Jocke.
Då har jag smygit in rösterna igen men rensat i effekthögen och nu går alla på VerbiageVST så försiktigt jag tror det ska vara. Knäppningarna som finns ligger på basen så den får jag nog göra om (det var det jag jag försökte dölja med EQ-dragningar)
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/SlayTheDemons14.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Nu låter det fint! :) Det finns alltid mer att putsa på. Jag har ibland förbannat svårt att avgöra när det räcker... och håller man på länge är det lätt att mixa bort sig - det händer nog oss alla och man undrar vad fasen man hållt på med när man ska fortsätta.. :rolleyes: Så här tidigt på dagen är jag sällan på örat... :rolleyes: B)
--- Citat från: MaxB skrivet 28.03.2013, 10:44:47 ---Var tog Phil Spector vägen? :huh: :lol:
--- Slut citat ---
:lol: Det var "Phel" Spector! :P
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.03.2013, 07:13:55 ---...
Det fanns en kanon bra tråd/tabell på studioforum,tror att den finns här också - om de olika instrumenternas frekvensområde.Men den är mera som vägledning än fast mall.
--- Slut citat ---
Kan va denna?
Kan också vara intressant att försöka förstå den här som visar hörselns frekvensgång vid olika ljudtryck. Tycker det brukar bli högre och högre ju längre man håller på och det har sina konsekvenser...^^
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.03.2013, 07:13:55 ---...
Kul att se att även gamla hundar kan lära sig att sitta :D Om du visste hur jag brottas med mitt basljud nu i ny riggen skulle du skratta gott.Jag funderar allvarligt på att be om hjälp..
--- Slut citat ---
Meeeen... bråkar det än? Starta en tråd så får vi fnula lite tillsammans allihop så kanske vi kommer något på spåren? :)
Harmonica mike:
Och nu med sången..
Lysande Eddi.Nu kan du lägga ett svagt rumsreverb på mastern om du vill för lite större scenkänsla,men var försiktig för det låter riktigt bra nu och man hör alla instrument och sången tydligt.
Bra jobbat kan jag säga.
######################
Jocke:
Om du läser detta,ja jag famlar i en grötig svårdefinierad basvärld.Tidigare så lirade jag bara in basen genom Mackien,det lät alltid bra.Nu låter det allt annat än bra.Jag totade ihop en snabb ofärdig halvskiss på ett nytt alster igår kväll som jag kan slänga upp i en egen tråd så får du höra var landet ligger nu..
Eddi behöver ha sin tråd ifred :)
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida