Forum > Färdiga produktioner

Eddi ft. Girly - Slay The Demons (f.d. Dont Tell)

<< < (14/15) > >>

Eddi:
Nu en ny version i första posten - till och med jag hör att det är skillnad i mix och borttagen komprimering i mastern ett litet ReVerb finns dock med - har även mördat orgeln på flera ställen den tog för stor plats.

Så tack gubbar och gummor för kommentarer, ändringsförslag och knåparverkstad tror att jag lärt mig nåt men men vi får se vad som finns bakom knuten :lol:

MaxB:
Sticket med körpartiet vid 111 är superskönt här -- då är vi två :D
Lägg på basen på 159-166 - helt rätt hade glömt det :wub:
Fixa trummor 208-210... -- trodde det skulle vara ballt med tystnad där men tydligen inte :lol:

Jocke: Kartan med frekvenser har jag sett i en annan form tror även den finns på vår Wiki men den här var ju ännu bättre undrar vad som menas med svartfärgning på basen t.ex. ska man undvika det eller kanske accentuera det? Tack för all hjälp med lyssning och förslag :D

Harmony Mike Harmony: Tråkigt att höra att du ännu har din rigg i oordning md med Jockes hjälp ska det nog fixa sig - har följt ditt råd och kört lite Reverb på mastern Jonnerstone gillar inte det men han lyssnar väl inte på det här långt ifrån DM :lol:

And for German guests:
28/3 2013 Ish habe bin machen einen neuer verzion mit a kleine helpfen from my freunders unt slashen bitte orgelen auch so. Die basen knaeppingsher ist nicht ordnung mith but so what? Alltzo kleine reverberung ofer die masterung. (gissa om jag läste tyska i skolan - inte mycket)

Jocke:
Nu börjar det verkligen höras hur bra låt det här är och vilken häftig röst du har! :)

Några detaljer bara som jag reagerar på...

If I told you I don’t love you, I would be lying, you know
Can’t say that life goes on, when part of me is dying, for sure

Ligger helt perfekt i nivå men från
So please är sången för låg.

I solopartiet ska solot upp och kompet ner.
Sen tycker jag att pukan (eller vad det är) knackar enerverande och störigt i höger lur från början till slut... gillar det inte.
På slutet har du något rytminstrument som jag inte heller tycker om. Vanligt ägg hade funkat och det passar ju bra så års... ;-)

Färdiggnällt!  :lol:

Eddi:

--- Citat från: Jocke skrivet 28.03.2013, 20:48:14 ---Nu börjar det verkligen höras hur bra låt det här är och vilken häftig röst du har! :)

Några detaljer bara som jag reagerar på...

If I told you I don’t love you, I would be lying, you know
Can’t say that life goes on, when part of me is dying, for sure

Ligger helt perfekt i nivå men från
So please är sången för låg.

I solopartiet ska solot upp och kompet ner.
Sen tycker jag att pukan (eller vad det är) knackar enerverande och störigt i höger lur från början till slut... gillar det inte.
På slutet har du något rytminstrument som jag inte heller tycker om. Vanligt ägg hade funkat och det passar ju bra så års... ;-)

Färdiggnällt!  :lol:

--- Slut citat ---
Aha hm... ok tål att tänkas på :D

mahan:
Tjou!
If ai tåuld ju dät ai löv juu Eddi juu wud kill mii år vat?
Nu finns det ju versioner så in i helvete att ja int vet vilken ja ska ta del av men va fan... jättesnygg låt som ska lyssnas på flere gånger eftersom arret e fullt av snygga ingredienser, bra jobbat!
Mixandet kan vi ju diskutera ihjäl oss på men detta låter ju mycket Eddi o det e ju det de e frågan om eller hur. Stämmorn vill jag höra mer av och varför inte en lite "argare" eller "häftigare" EDDI, du har resurser till mer, I know!
HA de gött och kom med flere snygga låter, waiting! :)

h.   johan

cykeln:
Det här är en riktigt bra låt!
Bra text med snygga rim
I mina öron skulle den bli ännu bättre om du tog bort den där grundguran som maler på i bakgrunden
Tycker att den segar ner låten. Ersätt med ett snygg piano eller eldito
ljudet är lite murrigt - går det att få upp krispigheten?
säger Påskharen :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion