Forum > Färdiga produktioner

Eddi ft. Girly - Slay The Demons (f.d. Dont Tell)

<< < (12/15) > >>

Jocke:
Av någon anledning tycker jag att det låter klarare nu... Om det var min låt skulle jag skära lite bas på orgel och kompgura. Känns som att orgeln brer ut sig rätt rejält mellan kanalerna... (behöver inte vara något problem om man vill ha det så) Sedan skulle jag vilja ha fram trummorna (utom cymbalerna) så det blir mer knuff i kicken och mer klipp i virveln. Acken tycker jag ligger lite högt och handklappen behöver upp mer för det är en käck grej. Tycker inte det ska vara några problem att få det att lira (tycker det redan gör det). Är det inte som så att du rutinmässigt slänger på kompression och reverb på mastern?

Edit. Å - kom på en ny association till din låt: Sweet child of mine... F*n Eddi - du gör ju bara hits!  B)

Eddi:
Skulle JAG rutinmässigt bara slänga på kompressor och reverb på mastern - det var det värsta - eller jo det är ju det jag gör men jag drar lite i reglarna också :D

Mix ála Jocke
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/SlayTheDemons12.mp3[/mp3]

Jocke:
Nä, jag vet inte om du gör det men det lät klarare o tydligare direkt och nu tycker jag det har tagit sig en bit till! :)
Har inte hört pukorna innan - pom-pom-2-3-pom-pom-pom som ligger på från början till slut... tycker att de mest rör till det men det är klart en smak sak. Minns inte om du hade något break - i så fall kunde det funka... men det är som sagt mina åsikter - det är ju din låt. ;-)

Gurano:
Klart behagligare/bättre ljud nu ... utan en massa effekter - skönare för öronen. Du har en del knäpp som återkommer då och då i låten. Lägg på sång och kör med lite reverb så får vi höra hur det kan låta och lägg på lite lite reverb på handklappet tycker jag!

/Gurano

bjurte:

--- Citat från: Eddi skrivet 27.03.2013, 23:32:36 ---Skulle JAG rutinmässigt bara slänga på kompressor och reverb på mastern - det var det värsta - eller jo det är ju det jag gör men jag drar lite i reglarna också :D

Mix ála Jocke
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/SlayTheDemons12.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---
Fan Eddi, den här versionen låter MYCKET Bättre..
Går knappt att lyssna på låten i första posten efter detta, den är ju totalt sönder komprimerad och 'ful-distig'
Nä kör så här och skippa kompressor på Mastern, den bara ställer till det, som Mike säger, Håll mastern så ren som det bara går..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion