Forum > Demolåtar

Jocke tolkar Roffe. (Nu med elpiano och maxad med Max på Wah-wah-gura)

<< < (9/11) > >>

Jocke:
Snabbmix med Max på wah-wha-gura! :)

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Blu%20ft%20Max.mp3[/mp3]

Fantastiskt slutackord Max!  :wub: Det tillför ännu en dimension till den här låten! :)

Eddi:
Ja funkar med WhaWhagura också - jag vet inte om det lyfte så mycket men men funkar gör det.

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.03.2013, 00:10:23 ---Ja funkar med WhaWhagura också - jag vet inte om det lyfte så mycket men men funkar gör det.

--- Slut citat ---

Jag är impad över att Max plockade ackorden utan att fråga vilka de var... jag känner bara en till som fixar det så där rakt av... :) Wha-Wah-gura blir ju lite som ett rytminstrument och kanske ska användas som när man går över från hihat till ride på refrängen för att skapa variation... Frågan är ju då vilka partier den funkar bäst på?

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 24.03.2013, 00:35:16 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 24.03.2013, 00:10:23 ---Ja funkar med WhaWhagura också - jag vet inte om det lyfte så mycket men men funkar gör det.

--- Slut citat ---

Jag är impad över att Max plockade ackorden utan att fråga vilka de var... jag känner bara en till som fixar det så där rakt av... :) Wha-Wah-gura blir ju lite som ett rytminstrument och kanske ska användas som när man går över från hihat till ride på refrängen för att skapa variation... Frågan är ju då vilka partier den funkar bäst på?

--- Slut citat ---

Jag tror att båda balansinstrumenten - wahwah på ena sidan och pianot på andra - med fördel kan ligga närmare mitten och gitarren kan ha lite mindre volym. Tror inte den behöver höras, utan mera förnimmas.

Det där med ackord är ju som det är. Det finns olika förmågor hos gitarrister och om det är enklare ackord fungerar det för mig, Om det är öppna ackord hör jag också ganska lätt vilka ackord som spelas. Det gäller flera på KR, gjorde en underökning på det för några år sen.

Kul att lyssna!

Blade Runner:
Känns som om man sitter på en Caribbean lux cruiser å kryssar mellan öarna med en Mojito i handen, medans husbandet med Mats Schubert statiskt plinkar på pianot  :wub:
Älskar det statiska Pianot i kontrast till det softa, kunde varit kvar hela tiden men med lägre volym!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion