Forum > Demolåtar
Jocke tolkar Roffe. (Nu med elpiano och maxad med Max på Wah-wah-gura)
Jocke:
Vi hade lite planer på ett colab men Roffe fixade det så bra på egen hand så jag ville inte sabotera den förnämliga produktionen. Hade tankar om att att göra en remake och fick Herr Sax´s medgivande men harmonierna och groovet funkade tyvärr inte så som jag hade tänkt mig det... :( Trots planering har alla projekt gått i stå så vad gör man? Jo, man kan ju försöka lära sig lite om jazzharmonier när man ändå har Herr Sax på tråden! :) Kan ju inte låta något vara utan att "Jockifiera" det... så några små sus och maj-ackord smög sig in... :rolleyes:
Vet inte om jag ska göra något mer av det här än att se det som en övning... förslag? Kanske stafettpinnen kan gå vidare om någon känner sig hugad? ;-)
Edit 2013-03-23 (Senaste)
Snabbmix med Max på Wah-wah-gura
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Blu%20ft%20Max.mp3[/mp3]
Edit: Har bytt till elpiano och jobbat igenom den lite mer.
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jocke%20tolkar%20Roffe%20-%20Blue2.mp3[/mp3]
MaxB:
Kul mix med saxofoner. Ere nån flanger som formar ljudet på sax?
Helskön låt och en stor eloge till saxofonmaster och gitarrmaster som så föredömligt gästar med skönt lir!
Äre du på sologitarren Jocke?
Alatar:
Helt OK låt. Är det du som spelar saxen, eller Roffe?
Men pianot spelar för statiskt. Programmerat? Överlag känns det lite för exakt och midi-aktigt (iaf i början innan e-gitarrerna kommer in).
cykeln:
Snyggt!
Antar att det är jocke på trummor och gitarrer.
Skulle kunna tänka mej en dubblering av saxen en bit in i det sista temat
Jocke:
Kul att du gillar - tack! :)
Nä, det ska inte vara någon flanger... Det här är alltså saxfraser från "Blå ballad". har plockat samma fras från olika ställen och använt den ena att bredda med... kan va det som ger den effekten... Herr Sax var gentil nog att tillhandahålla alla spåren för att jag skulle få en chans att lägga ett luite tuffare komp men som sagt... det sprack och jag använde delar av sax-stämman att bygga upp något annat kring. Ja, det är ett trevande försök till solo... känner att jag inte riktigt har den rätta beslutsamheten för solospel egentligen... men lite kul blev det! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida