Forum > Demolåtar

Jocke tolkar Roffe. (Nu med elpiano och maxad med Max på Wah-wah-gura)

<< < (2/11) > >>

Jocke:

--- Citat från: Alatar skrivet 17.03.2013, 22:14:45 ---Helt OK låt. Är det du som spelar saxen, eller Roffe?
Men pianot spelar för statiskt. Programmerat? Överlag känns det lite för exakt och midi-aktigt (iaf i början innan e-gitarrerna kommer in).

--- Slut citat ---

Visst är pianot lite stelt men som jag skrev inledningsvis tog jag det som en harmoniövning och har alltså inte lagt mycket krut på produktionen. Det här är säkert inget konstigt för många av er men jazzgossen använder helt andra skalor och ackordföljder än jag är van vid. Trodde jag var rätt "openminded" men vanans makt är stark så det kanske blir dörröppnare för att tänka "outside the box"? Vi får väl se om det blir "låt" av det?^^ Tack för tyck! :)

--- Citat från: cykeln skrivet 17.03.2013, 22:15:51 ---Snyggt!
Antar att det är jocke på trummor och gitarrer.
Skulle kunna tänka mej en dubblering av saxen en bit in i det sista temat

--- Slut citat ---

Tack Biken! :)
Jo, det är min nya tvättmask... flåt, trummaskin från AD.^^ Hur menar du dubblera? Som svar?

Eddi:
Tycker det var ett riktigt lyckat experiment :D Ljudmässigt så var pianot inte riktigt med och något susackord vid 244 lät inte helt rätt men i övrigt så tycker jag det blev riktigt intressant colab av detta.

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.03.2013, 23:32:43 ---Tycker det var ett riktigt lyckat experiment :D Ljudmässigt så var pianot inte riktigt med och något susackord vid 244 lät inte helt rätt men i övrigt så tycker jag det blev riktigt intressant colab av detta.

--- Slut citat ---

Tack Eddi! :) Tror inte att jag gör mer med detta utan input - riktigt kreativa förslag eller deltagande... isf ska jag nog få ordning på pianot! ;-) Jag är riktigt imponerad av Roffe som lyckas variera vad som synes vara samma melodi men ändå inte... :) Vid 244 är det nog Gm(7) eller att möjligen D#7 som jag glömt göra om till D#maj7...^^

Harmonica mike:
Jag gillade detta Jocke  :)

Solen når precis över ett närbeläget hustak och lyser in genom mitt fönster.Låt och solsken - sommardrömmar..Det här går att utveckla med både sång och pianolir.Bra saxlir Roffe as usual..

Det är för kallt ute för att slänga av mig mössorna så jag behåller dom på.Vi har minus 20 på nätterna..

Mike

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.03.2013, 09:02:56 ---Jag gillade detta Jocke  :)

Solen når precis över ett närbeläget hustak och lyser in genom mitt fönster.Låt och solsken - sommardrömmar..Det här går att utveckla med både sång och pianolir.Bra saxlir Roffe as usual..

Det är för kallt ute för att slänga av mig mössorna så jag behåller dom på.Vi har minus 20 på nätterna..

Mike

--- Slut citat ---

Kul att du gillade Mike! :)  Man ska ju hålla huvudet kallt men -20 är nog lite väl "bra"...^^  Det har varit jättekul att vända och vrida på Roffes melodi och harmonier. Förhoppningsvis har jag lärt mig något... :rolleyes: Här finns flera öppningar för att lägga till (eller dra ifrån). Tror den får ligga till sig lite så får vi se...  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion