Forum > Demolåtar

Jocke tolkar Roffe. (Nu med elpiano och maxad med Max på Wah-wah-gura)

<< < (8/11) > >>

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 22.03.2013, 11:22:52 ---Tycker det låter mkt bättre nu, nu är det bara virveln kvar som är lite för "statisk och ploppig"
och baskagen är kanske lite för försiktig.

--- Slut citat ---

Vet inte om vi någonsin kommer att bli överens om hur trummor ska låta... haha!  :lol: Ska ta med det i planen för kommande justeringar - tack! :)

MaxB:
Kommer snart ett PM med länk till wahwah-fil som du kan klippa sönder och lägga var du vill. Till och med papperskorgen är ok.  :lol:
Provade olika hastighet på wahwah på några partier om du vill ha alternativ. Kanske går något att använda. 48kHz 16-bitars mono.

Jocke:
Mono är ju hur coolt som helst - väntar på att den ska hitta ner i min dator nu - ska bli kul detta! :)

palm:
Hej...

Första gången jag lyssnade på detta höll jag på att sätta gro.... Kaffet halsen p g a den rätt häftiga bastrumman. Den stoppade flytet och blev lite irriterande. MEN nu.... Fräck, annorlunda och rätt passande till tuffare versionen av jazzbacillen.

Många kul saker som händer och gör det roligt att lyssna vidare:

Breaken, fräcka trummor och tajmat (inte Tai-mat)
Solot, gillar avslutningen, eko, eko eko
Pianot i början gillar jag
Elpianot gjorde sig riktigt bra

Om jag hade varit dirigent hade jag sagt åt basisten att spela lite mer funkigt på en av de läckra basgångarna. Hör det i tomrummet innanför hårfästet. Det skall liksom vara något dubbelslag som ger ett bättre driv.

Mkt bra jobbat granne :-)

/Palm

Edit
Vid 118-119 kommer basgången första gången - fler anslag, funkigare - typ

Jocke:

--- Citat från: palm skrivet 23.03.2013, 21:31:43 ---Hej...

Första gången jag lyssnade på detta höll jag på att sätta gro.... Kaffet halsen p g a den rätt häftiga bastrumman. Den stoppade flytet och blev lite irriterande. MEN nu.... Fräck, annorlunda och rätt passande till tuffare versionen av jazzbacillen.

Många kul saker som händer och gör det roligt att lyssna vidare:

Breaken, fräcka trummor och tajmat (inte Tai-mat)
Solot, gillar avslutningen, eko, eko eko
Pianot i början gillar jag
Elpianot gjorde sig riktigt bra

Om jag hade varit dirigent hade jag sagt åt basisten att spela lite mer funkigt på en av de läckra basgångarna. Hör det i tomrummet innanför hårfästet. Det skall liksom vara något dubbelslag som ger ett bättre driv.

Mkt bra jobbat granne :-)

/Palm

--- Slut citat ---

Jadu palm... jag hade en funkperiod i höstas och här ska väl finnas "graverande bevis" för det...  ;) En gång i tiden var jag en skapligt snabb solobassist men har blivit gammal och stel i lederna så det går i lite makligare tempo numera...  :rolleyes: Roligt att du gillar den men man får ta det lite varligt när man bearbetar andras material och den är ju redan rätt långt från Roffes egna Blå ballad! Men det finns ju inga hinder för att "skruva" den ett varv till eller två... Han har ju inte blivit förbannad ännu!  :lol:

Jaså - är vi grannar? Då har du bättre koll än jag som har fullt upp att hålla reda på mig själv...  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion