Forum > Demolåtar

Jocke tolkar Roffe. (Nu med elpiano och maxad med Max på Wah-wah-gura)

<< < (4/11) > >>

Asti:
Det här var riktigt skön musik! Snygg soul-karaktär och man väntar bara
på att Sade ska dyka upp med lite cool sång ovanpå den läckra musiken....
Undrar om ett elpiano kanske hade funkat bättre än pianot, som är aningen "rent" och lite stelt..?
Tycker nog att saxen ligger lagom i volym.
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 18.03.2013, 17:27:59 ---Jag tycker det blev spännande och finurligt på nåt sätt, är imponerad över ditt sätt att jobba med alla min figurer och fraser. Mer gura och något mindre volym på saxarna ? Annars, kanoners!  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Det var skönt för mig att du inte blev förbannad för att jag sabbat din låt!  :lol: Egentligen skulle jag ju "bara" tuffa till den med ett annat groove men det stämde inte alls - då kan det bli så här...! Är glad att du gillar! :)

--- Citat från: Asti skrivet 18.03.2013, 19:15:31 ---Det här var riktigt skön musik! Snygg soul-karaktär och man väntar bara
på att Sade ska dyka upp med lite cool sång ovanpå den läckra musiken....
Undrar om ett elpiano kanske hade funkat bättre än pianot, som är aningen "rent" och lite stelt..?
Tycker nog att saxen ligger lagom i volym.
/Asti

--- Slut citat ---

Ja, jag sitter just nu och väntar på att hon ska ringa... haha  :lol:  Som sagt, är det någon som har en idé och vill bidra till att göra "låt" av det varmt välkommet! :) Blir glad för att du gillar - tack! :) Elpiano kan vara värt att prova.

MaxB:

--- Citat från: zzeb skrivet 18.03.2013, 13:00:28 ---Skön melodi. En id'e är att spela 16-dels funkgitarr istället för att följa pianot på 8 - delarna. Helst på "sticket" eller vad du kallar det. Värt att jobba vidare med tycker jag.

--- Slut citat ---

Jag hör också att en funkig kompgitarr skulle sitta fint i partiet 70-109.
Det är en kul grej du gjort, gillar hur sologitarren/gitarrerna kommer in också.
Det är härligt att i saxen få med blåsljudet i röret efter toner som spelas.

Slutets piano skulle kunna leda till nästa låt som är en rap-låt. Äre du som kommer rappa på den?

spacetrucker:
Skön musik... låter lite finskt på nåt sätt  ^_^
... men virveltrumman är nog hemsk ;). För mycket rum gemfört med resten av musiken... men annars gillas detta skarpt.

Space

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.03.2013, 20:15:23 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 18.03.2013, 13:00:28 ---Skön melodi. En id'e är att spela 16-dels funkgitarr istället för att följa pianot på 8 - delarna. Helst på "sticket" eller vad du kallar det. Värt att jobba vidare med tycker jag.

--- Slut citat ---

Jag hör också att en funkig kompgitarr skulle sitta fint i partiet 70-109.
Det är en kul grej du gjort, gillar hur sologitarren/gitarrerna kommer in också.
Det är härligt att i saxen få med blåsljudet i röret efter toner som spelas.

Slutets piano skulle kunna leda till nästa låt som är en rap-låt. Äre du som kommer rappa på den?

--- Slut citat ---

Tack Max! :)

Rap? Ja, jag får väl äta något olämpligt så ska väl det gå bra!  :lol:

Efter 185 är det en annan gura - något åt det hållet?

--- Citat från: spacetrucker skrivet 18.03.2013, 20:23:48 ---Skön musik... låter lite finskt på nåt sätt  ^_^
... men virveltrumman är nog hemsk ;). För mycket rum gemfört med resten av musiken... men annars gillas detta skarpt.

Space

--- Slut citat ---

Finskt? Undrar vad jag fått det ifrån? Har varit i Torneå i 3 timmar men att det skulle sätta sådana spår var jag lite oförberedd på...  :rolleyes: Har ett gammalt utkast till en elgitarr-tango som jag kanske skulle damma av...  :blink:

Jag tycker virveln låter rätt skapligt... körde mest med färdiga presets för att kunna ägna mig åt harmonierna... kanske skulle den ha lite mindre rum men när jag lyssnar nu vill jag nog ha lite mer botten också! Roligt att gillar - tack! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion