Forum > Demolåtar
Roffe H -TROUBLE ( Ny version med Marre på stämsång)
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 19:24:52 ---Det är riktigt bra Roffe! Du levererar den ena goa jazzlåten efter den andra - underbart! :)
--- Slut citat ---
:D Härligt att du gillar (jazz) Jocke! :D
Visst låter sången bättre nu (i Ess)? Lugnare liksom, inte så stressat. :)
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 15.03.2013, 19:43:24 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 19:24:52 ---Det är riktigt bra Roffe! Du levererar den ena goa jazzlåten efter den andra - underbart! :)
--- Slut citat ---
:D Härligt att du gillar (jazz) Jocke! :D
Visst låter sången bättre nu (i Ess)? Lugnare liksom, inte så stressat. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Jodå, jag gillar jazz (en hel del iaf...) men har väl aldrig nördat in på musik på det viset som vissa jazzdiggare gör... Hade faktiskt riktigt svårt att reflektera över detaljer under min första tid här på KR. Men det är ju detaljerna som gör helheten och jag har nog lärt mig väldigt mycket av kamraterna! :) Känns det bra är det bra... liksom! Du skulle se mig springa igenom en konstutställning - stannar jag inte till har jag inte sett något jag gillar... :rolleyes:
Nåväl, lyssnade på den exklusiva förhandutgåvan jag fått äran att höra och nog passar det här din röst bättre! :) Inte för att du inte klarade den andra tonarten med det lät lite spänt... Jag kommer inte upp i de tonlägena... inte ens med händerna i fickorna! :lol: Det är lite störigt att ha toner i skallen men inte kunna uttrycka dem...^^
Asti:
Jo, här har du ett ess i rockärmen! Sången passar perfekt till den här tonarten!
Avkopplande och skönt! Härligt!
/Asti
Roffe H:
Tack för all respons, trots mitt tjat om att lyssna på den ena verren efter den andra. :D Det har varit knogigt värre, men kul samtidigt.
Jocke: Det konstiga är att jag inte är "bunden" till jazzen på något sätt, jag gillar blues, rock och även "hårdrock" (vet inte om det heter så nuförtiden) men mina söner lirar sånt (på skoj) med sina polare (häftigt). B) Då diggar jag för fullt.
Men jag kan urskilja vad jag gillar och inte, oavsett vad det är för typ av musik, och det är kanske det viktiga? Jag håller med dig Jocke och förstår precis vad du menar.
Ha det bra. :D
Asti: Visst hade jag ett ess(Eb) i rockärmen, roligt med ordvrängare, älskar sånt :wub: ...tack för lyssning!
/Roffe H
Roffe H:
Ännu en ny version av denna Kr-plåga från "Mr sax", (nu först i tråden) men faktum är att den blev så många snäpp bättre med Marre på en andrastämma, värd att lyssna på. :D Tack Marre! :D
Lägger inte upp den på färdiga än, jag vill gärna ha lite respons innan på mixning och saxsolo om det går för sig...men jag tror nog att den kan hamna där vad det lider? :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida