Forum > Demolåtar
Roffe H -TROUBLE ( Ny version med Marre på stämsång)
Roffe H:
Svårt och tidsödande att komponera egna låtar. Dels får inte melodin och texten bli för banala eller likna något, sedan improvisera (kanske allra svårast) på harmonierna och inte för mycket kring melodin. Dessutom är det alltför lätt att spela på för mycket, man glömmer lätt bort att lämna "luft".
:wacko: Så arbetsnamnet får bli "trouble", tycker det passar bra i sammanhanget. :wacko:
Har nu lagt till sång av Marre , man kan säga att det blev en halv duett. Tycker M. gjorde ett bra jobb. Nya versionen ligger nu först i tråden, lättare att hitta då. Är sångmixen bra mellan stämmorna, hur fungerar saxsolot? En undring innan jag lägger upp den som färdig.
:D Tack Marre! :D Roffe H
Tokai:
Mysigt. Men för en gång skull får nog saxen backa lite här för en vokal insats. Känns ju som som en skön sånglåt. En kvinnlig med M Zetterlund feeling vore inte helt fel. Saxen kan göra lite improvisationer i ett stick. Det så jag ser (hör) det.
Håkan Nilsson:
Ja den här vill jag också höra lite sång på. Saxen kan ligga på lite samtidigt förutom solopartier. Superskön musik som vanligt, särskilt så här på nattkröken.
Dig skulle jag vilja se spela nån gång...
Roffe H:
Tokai och Håkan: Tack för lyssning, ni ville båda ha lite sång, gärna med Monica Z. stuk...tyvärr kan jag inte sjunga så fint, men jag gjorde en skiss på hur det skulle kunna bli. Så grymt svårt att skriva bra svensk text. Jag har gjort ett försök i alla fall, är det för banalt (såga och hyvla) eller slakta, då får någon annan gärna försöka skriva eller så förblir det instrumentalt. Detta är det bästa jag kan, är väldigt osäker när det gäller texter. Det är därför jag oftast bara lirar.
Sedan är det detta med tonarter som kan bli problem om det blir en kvinnlig röst, har ingen aning. Hoppas vid den helige ande att den passar, anars blir det jobbigt. Jag spelar ju inte sax i så många tonarter.
Så här blev det i alla fall. Vem känner sig hågad? :)
/Roffe H
Dividend:
Trubbel med Monica Z är bra! :D
Din egen röst tycker jag låter riktigt bra! Lite svante thureson över din röst..
Perfa!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida